Avatar billede cathallo Nybegynder
16. maj 2008 - 19:22 Der er 8 kommentarer

4pin/ 8pin CPU voltage supply ; Kølepasta til nye processorer?

2 spm. i et

1: Mit nye bundkort MSI P7N Platinum har et 8 pins 12V stik til CPU, mens min strømforsyning kun har 4 pins. Der står intet i manualen om at benytte et 4 pins stik uden en adapter. Derimod står der at man kan benytte et 20 pin stik i det 24 pins stik i bundkortet.

Nogen der kan klarlægge om det er nødvendigt med adapteren, inden jeg lukker den lille sorte ånd ud af hardwaren?

2: Jeg har købt en boxed intel E8400(wolfdale) 3GHz processor. Der følger ingen køle pasta med(har selv lidt arctic silver), og der står ikke noget om at der skal/kan benyttes pasta i manualen. Er dette noget der hører fortiden til??

Mvh Lasse
Avatar billede matcho Nybegynder
16. maj 2008 - 19:44 #1
Du skal have kølepasta på,Vedrørende 4pins så kan den nok godt køre med den,men der kan købes en omformer til 8pins SHG,strømforsyninger>tilbehør.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. maj 2008 - 19:46 #2
1. Du skal bruge en adapter.

2. Der skulle meget gerne være påført pasta i bunden af køleren.
Avatar billede cathallo Nybegynder
16. maj 2008 - 21:06 #3
1. Jeg venter til imorgen og køber en adapter

2. Der sidder noget gråt pasta i tre baner. Er dette godt nok, eller er det bedst at fjerne det og bruge noget arctic silver??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. maj 2008 - 21:23 #4
Det allerede påførte pasta er godt nok til standardkøleren :)
Avatar billede matcho Nybegynder
16. maj 2008 - 21:23 #5
Det ville jeg tørre af og bruge arctic silver når du har det.
Avatar billede cathallo Nybegynder
16. maj 2008 - 23:32 #6
Smid et svar begge to, så giver jeg point
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. maj 2008 - 07:12 #7
Her er et :)
Avatar billede matcho Nybegynder
17. maj 2008 - 19:08 #8
Et mere.