Avatar billede hr_nico Nybegynder
16. maj 2008 - 15:00 Der er 3 kommentarer

Kubuntu vil ikke starte op?

Jeg har installeret kubuntu på min pc. jeg har ins det så jeg dual booter, når jeg så vælger kubuntu er skærmen sort og der står:
pci: bios bug #81 hvorefter den går ind i loade screenen men går i stå med det samme. hvad går der galt?
Avatar billede langbein Nybegynder
18. maj 2008 - 18:50 #1
Men den booter som normalt for windows ?

Hvordan ser den menyen ut der windows men ikke Kubuntu booter som normalt ?
Avatar billede hr_nico Nybegynder
20. maj 2008 - 09:19 #2
booter normalt med windows
det er bare når jeg vælger ubuntu i dual boot. viser den teksten med bios bug et kort øjeblik og så går den videre til splash screen hvor den bare går i stå?
Avatar billede langbein Nybegynder
21. maj 2008 - 19:21 #3
Jo men det jeg fisket etter det var om det er bootloaderen til Grub som kommer opp. I så fall så er det å gå inn i konfig filen til grup og endre litt. Hvordan ser boot menyen ut, er det en Windows eller Linux boot meny ?