Avatar billede ssn Nybegynder
16. maj 2008 - 10:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

flash validate med transparent

er der nogle der kan få denne kode til at validere ??

<!doctype HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
        "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>

  <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" width="593" height="200" title="LOGO">
    <param name="movie" value="flash/logoanim_blaa.swf">
    <param name="quality" value="high">
    <param name="wmode" value="transparent">
    <param name=menu value="false">
    <embed src="flash/logoanim_blaa.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" menu="false" value="transparent" wmode="transparent" width="593" height="200"></embed>
  </object>

</body>
</html>
Avatar billede w13 Novice
16. maj 2008 - 11:01 #1
Hvilke fejl får du?
Avatar billede ssn Nybegynder
16. maj 2008 - 11:19 #2
hej jeg får disse fejl

there is no attribute "VALUE".

o.s.v
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. maj 2008 - 11:21 #3
Dit problem er i det store og hele det <embed>-tag, som ikke er gyldig HTML.

http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/ forklarer hvordan du skifter det ud med noget der stadig kan bruges.
Avatar billede ssn Nybegynder
16. maj 2008 - 11:40 #4
se det viste jeg godt... tro jeg. jeg kan godt lave en normal flash kode som validere.

men problemmet er at få transparent koden til også at validere og den skal med og er lidt speciel da den også skal virke i firefox

hmmm jeg havde håbet på en ny kode som validere..
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2008 - 22:58 #5
<ole>

Nej, hvis du laver en valid kode, er der ikke noget specielt ved FF og transparens:

<object type="application/x-shockwave-flash" data="flash/logoanim_blaa.swf" style="width:593px;height:200px" title="LOGO">
    <param name="movie" value="flash/logoanim_blaa.swf">
    <param name="quality" value="high">
    <param name="wmode" value="transparent">
    <param name="menu" value="false">
</object>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2008 - 23:00 #6
- og som pidgeot het korrekt bemærker, er det bl.a. dit embed-tag, der ikke validerer. Der eksisterer ikke et embed-tag i HTML  =)
Avatar billede ssn Nybegynder
19. maj 2008 - 08:38 #7
fedt nok

mange tak det var mig der ikke var helt vågen.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. maj 2008 - 11:58 #8
...skal det tolkes som en opfordring til at jeg skal lægge et svar?