Avatar billede snuggi1 Nybegynder
15. maj 2008 - 22:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af trådløst internet

Jeg skriver på vejne af min mor der prøver at få internet på sin nye bærbar computer.
Hun har Vista på den.
Modem/Rouder er instaleret og virker...det vil sige alle lamper lyser som de skal, og internet selskabet har chekket at linien fungerer som den skal, men hun kan ikke få internettet til at virke.
Hun bor i grækenland så jeg har forsøgt at hjælpe over telefonen, men forgæves for jeg ved intet om opsætning af internet.
Hun mener selv at det ser ud som om der er flere opsætninger til internet i hendes computer,men er det muligt?
Nogen gange når hun forsøger at komme på nettet, viser den at den er på noget den kalder hjemmenet, andre gange hedder det andre ting.
Nogen gange får hun en besked der siger:"Der er mere end en aktiv netværksforbindelse på denne computer"
Andre gange skiver den at webstedet hun har forsøt at hente, ikke kan pinge hendes computer.
Jeg er fulstendig forvirret, og ved ikke hvad jeg skel finde på for at hjælpe hende, så i er min sidste udvej

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig!
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. maj 2008 - 22:46 #1
Her kan hun se hvor mange trådløse forbindelse der er:

Kontrolpanel\Netværk og internet\Administration af trådløse netværk

Slet evt. allesammen, og højreklik på netværkskortet og vælg egenskaber, nulstil til dhcp altså selv at få ip-adresse og det skal routeren så også sættes til at tildele dhcp automatisk.

Kabel er der formentligt kun et af. så prøv dette.
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. maj 2008 - 22:48 #2
TCP/ipv4 - på netværkskotet.
Avatar billede snuggi1 Nybegynder
16. maj 2008 - 10:08 #3
uh nu bliver det indviklet, men jeg vil se om vi kan få det til at virke.
Hun har sat kabel mellem modem og computer, men det kan jeg forstå at man skal gøre når man laver forbindelserne. Jeg ved bare ikke hvad forbindelsen med kablet normalt heder. hun har en LAN-forbindelse siger hun, nogen gange noget der heder netværk 2 og andre gange noget der heder hjemmenet.
Det forvirrer mig lidt.

Jeg tror godt jeg kan finde ind til at få slettet forbindelserne, men jeg er ikke helt sikker på hvor jeg så finder netværkskortet så jeg kan højreklikke på det.
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. maj 2008 - 20:00 #4
Det gør du i start og kontrolpanel.

her her den direkte vej:Kontrolpanel\Netværk og internet\Administration
Her kan du se hvor mange netværkskort der er inst.: Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværksforbindelser

Der er formentlig kun to:
noget med
1 WE - for wireless
2 lan
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. maj 2008 - 20:11 #5
Ellers kan man bruge en ipconfig: "svær"

Den får man ved at gå i start og skriv i søgefeltet cmd.exe så klikke på det storte icon der kommer frem.
------
C:\Users\jokerper>ipconfig /all
------
ipconfig /all
------
Her kan du ihvertfald se alt. Lidt forvirrende at læse.
Avatar billede snuggi1 Nybegynder
17. maj 2008 - 13:51 #6
Tusinde tak for din hjælp jokerper......Jeg nåede aldrig meget videre med at hjælpe min mor, før hun fandt en hun kunne betale for at ordne det, så nu virker alt som det skal. Jeg har prøvet at finde ud af hvad der blev gjort, men min mor har ingen anelse, så jeg kan detsvære ikke sige hvad løsningen var.
Men endnu en gang tak for den tid du har brugt på at hjælpe mig.
Avatar billede snuggi1 Nybegynder
17. maj 2008 - 14:15 #7
Jeg har lige fundet ud af hvordan det virker med pointne, var ellers temlig firvirret. Men det ser ud til at du(jokerper) bliver nødt til at sende et svar, i stedet for en kommentar, så du kan få point.
Avatar billede jokerper Nybegynder
17. maj 2008 - 14:52 #8
Jo, tak så kan du godkende mit svar...tak
Avatar billede snuggi1 Nybegynder
17. maj 2008 - 15:11 #9
øh du har sendt en kommentar igen, den kan jeg ikke give point på, men hvis du markerer ude til venstre for svarboksen, at det er et svar du vil sende, så skulle jeg kunne godkende dit svar.........eller er det mig der har forstået det forkert?
Avatar billede jokerper Nybegynder
17. maj 2008 - 16:56 #10
Det gik vist lidt hurtigt, tak snuggi1