Avatar billede optical Nybegynder
15. maj 2008 - 15:16 Der er 1 kommentar

Skærmstøj

Hej eksperter, jeg har mere brug for jeres hjælp end nogensinde før :(

Min skærm, Samsung 960bg, laver nogle virkelig underlige mønstre, når: der kommer et baloon-tip i windows, spiller spil og når trækker et vindue ud over det synlige skrivebord - og egentlig bare stille og rolig står og flicker hele tiden?! Farven af mønstret ligner lidt den omvendte farve man får, når man vælger et billede på en webside - og glider stille ud i helt sort - den spreder sig lidt symetrisk, ofte fra centrum.
kørte x64, tænkte det var en driverfejl (når jeg tager screenshot får jeg bare det billede der burde være, uden den underlige flicker), så installerede xp x86 - den gjorde det stadig (men i mindre grad). Installerede Ubuntu og den var helt væk - indtil jeg installerede restricted nvidia drivere. ehm..

Jeg ville umiddelbart tro det er skærmen der er busted, men hvorfor dælen er det kun nogengange, og hvorfor skete det først i Ubuntu da jeg installerede drivere (har et GeForce 7950x2) til graffikortet. Når jeg sætter min gamle CRT skærm til computeren ser ALT ud som det skal, jeg kan spille - se film whatever. Har skiftet mellem de to dvi porte, samme resultat ved begge.

Er der nogen der har nogen idé om hvad der kan være galt :(?
Avatar billede c-holst Novice
16. maj 2008 - 08:00 #1
Kunne lyde som om det opstår et driverproblem, eller at du forsøger at køre med nogle indstillinger som din skærm ikke vil være med til.

Prøv dette.

hent en driver fra nvidia, men ikke lige den allernyeste. De har et driverarkiv.

genstart i fejlsikret
afinstaller driverne via tilføj fjern
genstart normalt og installer den driver du vil bruge

har du overvejet at prøve skærmen på en anden pc.

husk at tjekke hvilken opløsning og opdateringsfrekvens din skærm SKAL køre med...