Avatar billede re-flex Nybegynder
15. maj 2008 - 14:02 Der er 1 løsning

Ekstern harddisk i trådløs opsætning

Hej alle...

Jeg har en Asus WL-500W router som har to USB2.0 porte i bagsiden. Derudover har jeg også en Western Digital ekstern harddisk, som jeg ønsker at dele via det trådløse netværk.

Jeg kan læse mig frem til, at jeg kan gøre det, så harddisken virker som en FTP-server, men jeg ønsker bare at dele harddisken, som var det en alm. mappe man havde delt på en anden computer. Så den bare ligger som et netværksdrev.

Når jeg laver det som en FTP-server kan jeg ikke se thumbnails af billeder og jeg skal bruge den som backup og lagring til min billeder og det er vigtigt at jeg kan se thumbnails.

Jeg har prøvet både når HDD'en er formateret som NTFS, FAT32 og EXT2/EXT3 (har installeret et program som kan vise EXT2/EXT3 partitioner i Windows).

Er der en måde hvorpå jeg kan dele min eksterne HDD som et alm. netværksdrev ? Er det muligt at give HDD'en en lokal IP ligesom en anden computer på netværket eller hvad skal jeg gøre og er det overhovedet muligt at dele HDD'en som et netværksdrev ?

Med venlig hilsen
Jakob
Avatar billede re-flex Nybegynder
15. maj 2008 - 23:31 #1
LUKKET