Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
15. maj 2008 - 13:18 Der er 10 kommentarer

Min computer genstarter ved start

Når jeg tænder min computer kommer windows ikonet frem, og så kommer der en blå skærm i et split sekund, derefter starter den forfra, jeg har prøvet med at starte i fejlsikret, men det samme sker...

Jeg fik en virus på et tidspunkt, og den fjernede jeg, men så kom den igen... jeg lukkede computeren og nu kan den ikk starte...
Har brug for hjælp til at få det fjernet..?

Er det ikk  noget med man skal bruge et virus program cd, og boote på?
Avatar billede thecrew Nybegynder
15. maj 2008 - 13:52 #1
Jeg har præcis det samme problem med min bærbar. Når man skal til at vælge bruger, kommer der en blå skærm, og den genstarter..
Avatar billede nva Praktikant
15. maj 2008 - 14:13 #2
Hvis du kan få lavet UltimateBootCD så er der nogle antivirusprogrammer på den http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede nva Praktikant
15. maj 2008 - 14:15 #3
Avatar billede nva Praktikant
15. maj 2008 - 14:17 #4
Men det kan jo også skyldes fejl på harddisken eller ødelagte systemfiler, der forhindrer dig i at starte. CHKDSK http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46 eller REPAIR http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede off-line Nybegynder
15. maj 2008 - 14:18 #5
Du har vel ikke installeret SP3? for så er problemet sikkert der.
Avatar billede nva Praktikant
15. maj 2008 - 14:23 #6
Ja det er velkendt at SP3 kan forårsage uendelige reboots, men det er så stor en 'ændring' som jeg nok forventede ville blive nævnt, hvis SP3 lige var lagt på - men er det tilfældet så se fx. her https://msinfluentials.com/blogs/jesper/archive/2008/05/08/does-your-amd-based-computer-boot-after-installing-xp-sp3.aspx
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
15. maj 2008 - 15:01 #7
Hvis jeg kører den der ultimatebootcd hvordan finder jeg så viruserne og sletter dem? klarer den det selv?

Den blå skærm kommer hver gang der står windows og så der kører den lille status bar under...

Er rimelig sikker på det er virus der er problemet..
Avatar billede off-line Nybegynder
15. maj 2008 - 22:41 #8
Nej det er en boot CD, som indeholder en masse ting. Du skal finde og åbne
et antivirus program, og starte det op.
Har du fjernet fluebenet i "Genstart automatisk" under Denne computer/egenskaber/
avanceret/nederste indstillinger?
Avatar billede nva Praktikant
16. maj 2008 - 13:54 #9
De 2 boot-cd'er virker på den måde, at dit operativsystem bare afvikles fra cd'en istedet for harddisken, men ellers på samme måde har programmer, som du kan vælge og der i blandt altså antivirusprogrammer.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2008 - 12:32 #10
Respons?