Avatar billede pandaball Nybegynder
14. maj 2008 - 13:23 Der er 6 kommentarer

Standbyknappen virker ikke optimal

Hej Eksperter.

Min standbyknap i Vista  er begyndt at fungere mærkeligt.
Når jeg bruger min standbyknap i Vista, så går den i standbymode, men lige efter blæserne er slukket, står begynder den at starte op igen, lige som om jeg trykker på en tast.

Er det en software eller en hardwarefejl?

Håber I kan hjælpe mig.

På forhånd tak
Avatar billede venturer Nybegynder
14. maj 2008 - 13:37 #1
Det kan være begge dele.
Den ene gang jeg har oplevet det, skyldtes det et USB WLAN netkort.
Når dét var sat til gjorde maskinen lige som du beskriver.
Hvis jeg så pillede USB netkortet ud, kunne maskinen fint gå i standby.
Så prøv at pille eksterne enheder af hvis du har nogle.
Typisk skyldes det en driver "fejl". Specielt hvis det er noget hardware som ikke officielt er godkendt til Vista.
Avatar billede pandaball Nybegynder
14. maj 2008 - 14:02 #2
Tak for dit svar Venturer.
Jeg kan da lige oplyse at det altid har fungeret uden problemer og at det først er noget der er sket igår. Tror du det vil hjælpe med en systemgendannelse af Vista til nogen dage før?
Avatar billede venturer Nybegynder
14. maj 2008 - 14:10 #3
Det er ikke usansynligt. Det kan nemlig godt være en opdatering som har gjort en driver inkompatibel.
Det vil bestemt være værd at prøve.
Avatar billede pandaball Nybegynder
15. maj 2008 - 22:17 #4
Hej Venturer

Det var en eksternt USB enhed. Tak for hjælpen. Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede pandaball Nybegynder
16. maj 2008 - 10:48 #6
Hey Venturer

Kan du ikke lige lave et svar, så jeg kan give dig point?