Avatar billede dmg Nybegynder
13. maj 2008 - 23:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Joomla og copyright

Jeg har lavet diverse systemer via joomla, men har aldrig helt fundet ud af reglerne omkring copyright osv.

Hvis nu jeg laver en hjemmeside for en kunde og jeg anvender joomla til at designe systemet.
Kan jeg så fjerne alle deres copyright osv på siden. Hvis nej er der en måde jeg kan betale mig fra det, så folk ik kan se hvad systemet er lavet i?

Jeg anvender lige nu joomla 1.5.3 med  rhuk_milkyway template og har fjernet alt så man ik kan se hvem der har lavet systemet.

Jeg takker for jeres svar!

P.s. jeg prøver selvfølgelig ik at sælge systemet, men charger for den tid jeg bruger på at sætte det op, hvis nogen skulle undrer sig.
Avatar billede jackson Nybegynder
13. maj 2008 - 23:38 #1
Prøv at læs mere under Joomla's GNU GPL regler. Se mere her fra : http://help.joomla.org/content/view/103/68/
Avatar billede dmg Nybegynder
14. maj 2008 - 00:21 #2
Hej Jackson, tak for hurtigt reply. Jeg har prøvet at læse en del om det, men der er så meget at læse at jeg nu gi'r 30 point for at få en godt dansk svar på ovenstående og derved sparer tid.
Avatar billede coderdk Praktikant
14. maj 2008 - 09:56 #3
http://www.joomla.org/content/view/3510/1/

"Can I remove the Joomla! Copyright notice in the footer region (and other related questions)?

Yes, you can remove the Joomla! copyright notices from any part of the output that the Joomla! application generates.  You may not remove the copyright notice from the source code itself."
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. maj 2008 - 13:50 #4
Nu kender jeg ikke joomla universet særlig godt, men husk at vær opmærksom på at bare fordi joomla tillader at du kan fjerne deres copyright notice, er det ikke sikkert du må fjerne den på diverse themes og ekstra moduler der er brugt i systemet.
Avatar billede coderdk Praktikant
14. maj 2008 - 13:54 #5
rhuk_milkyway er vist joomlas default-theme, så det tror jeg nu nok i dette tilfælde :)
Avatar billede dmg Nybegynder
14. maj 2008 - 20:21 #6
Hi guys,

Det lyder kanont! Men helt præcist hvad betyder "You may not remove the copyright notice from the source code itself". Er det kommentarer i koden?
Jeg vil bare fjerne alt copyright på selve sitet. Det gør ik noget joomla's copyright står diverse steder i "source koden"

Jeg er helt underforstået med at hvis man downloader et af de gratis themes, så er der stor chance for at man SKAL vise copyright, men der er massere muligheder for at betale sig fra det.
Tak for hjælpen foreløbig!
Avatar billede jackson Nybegynder
14. maj 2008 - 20:25 #7
Ja, rhuk_milkyway er default template i joomla.

I bund og grund handler det om at du ikke må skrive/sige, at det (joomla) er din opfindelse. Det samme gælder for alle moduler og components etc. Dog må gerne lave dine egne, men at "påtage" dig retten til joomla og dets indhold er ikke tilladt. Så hvis du ønsker at lave hjemmesider for andre, må du (som skrevet) gerne fjerne copyrighten fra siden/templaten, men du må altså ikke sige at det er dig der har lavet/opfundet joomla eller indholdet (koden m.m.)

Og så er der sikkert en masse andet med småt ;-)

God fornøjelse.
Avatar billede coderdk Praktikant
14. maj 2008 - 20:51 #8
"Er det kommentarer i koden?"

Korrekt. Du må fjerne alt synligt på sitet, men ikke i selve PHP-koden...
Avatar billede dmg Nybegynder
15. maj 2008 - 01:18 #9
Kanon! Det var lige præcis den info jeg er ude efter! Godt gået coderdk og jackson. Smid et svar så deler jeg points ud ;)

Endnu engang tak for hjælpen ;)