Avatar billede ambolt117 Nybegynder
13. maj 2008 - 19:47 Der er 4 kommentarer

Tilpasse GP på 2003 server til Vista-klienter?

Hej - jeg har en windows 2003 server

og har lige skiftet 30 klienter fra xp til vista bussiness

Har nogen en god (konkret - vigtigt!!!) manual til hvordan man opgraderer GP på serveren, sådan at jeg kan se og styre mine vista-klienter via netop gruppepolitikker. Noget med admx-filer, der skal opgraderes... (pyha)

:-) Christian Nielsen
Avatar billede strych9 Praktikant
13. maj 2008 - 21:54 #1
Der findes ikke noget ADM -> ADMX tool, hvis det er det du eftersøger. Men ved du helt konkret at du har ADM filer (som du selv har lavet) der skal bruges?

Du kan så vidt jeg ved ikke lave group policy management af Vista klienter direkte fra 2003 serveren. Men prøv at åbne gpmc.msc på en af Vista klienterne. Så går det vist fint.
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
13. maj 2008 - 22:10 #2
Nej - jeg er bare interesseret i at få installeret de nye templates, med indstillinger til Vista-klienter (som server 2003 jo af gode grunde ikke kan kende) og så netop - som det nævnes hér - tilgå dem fra en vista-klient og så rette til.

:-) Chr
Avatar billede strych9 Praktikant
14. maj 2008 - 06:09 #3
ok
men prøv som sagt gpmc.msc på en vista klient. Det er vel ligesom Exchange server, hvor man kun får Exchange tabs i ADUC på exchange serveren.
Avatar billede justme Nybegynder
15. maj 2008 - 19:37 #4
Jeg kunne forestille mig at du skal have fat i denne her, RSAT:
Group Policy Preference Client Side Extensions for Windows Server 2003 (KB943729)
http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=943729

Jeg har ikke selv implementeret denne på min(e) Domain Controller's men talte for noget tid siden med en kollega i udlandet, som har "test" udrullet 50-80 Vista klienter og styrer disse via en gpo tilføjelse til Windows 2003 server. Som sagt jeg "tror" at det er denne som du skal have fat i, men hæng mig ikke op på det ;-)