Avatar billede christoff Nybegynder
13. maj 2008 - 14:08 Der er 3 kommentarer

Tynd klient med IP tlf og IE

Hej

Er der nogle der kender til en tynd klient hvor man kan installere en software IP telefon og Internet Explore? Også selvfølgelig lydkort.
Jeg søger en så billig løsning som mulig, men kan ikke rigtig finde ud af om der findes tynde klienter hvor man kan installere noget på over hovedet?

Håber nogle kan hjælpe!
Avatar billede misterthin Nybegynder
13. maj 2008 - 14:24 #1
stort set alle maskiner med XPe vil kunne køre med en Softphone.

feks Fujitsu-siemens S500 med XPe , VXL 4321 (www.vxl.net) , der er lydkort i dem begge (indbygget på motherboardet), der følger internet explorer med på begge også.
de ligger i ca 3000 + moms begge  (her synes jeg nok at FSC'en er den fede )

du skal sørge for at det er en model som har 512MB ram & 512MB flash som minimum, ellers er der ikke plads til din softphone.
Avatar billede christoff Nybegynder
13. maj 2008 - 14:28 #2
Hej og tak for svaret.

Jeg har faktisk kiggetp å nogle Win Xp Embedded (går ud fra det er dem du snakker om?) men jeg er derigennem blevet oplyst det kun er udvalgte MS programmer der kan installeres på dem?
Avatar billede misterthin Nybegynder
13. maj 2008 - 14:59 #3
ja, det er korrekt , hvis man feks gerne vil installare 802.1X radius/cetifikater følger der ikke all microsoft management modules med. feks hvsio du vi køre PPP på et modem mangler det også , Nu er Voip softphones som regel ikke noget som kræve det specielle, den skal bare "hægte" sig på lydkortet samt netkortet,- og ikke bruge specielle interfaces. derfor skriver jeg også "stort set"... VXL har det indbygget i nogle af deres modeller.

du skriver "Internet Explorer" , så er der ligesom ikke så meget mere at XPe at vælge... Internet explorer på Ce.net er ikke det du håber på (den kan næsten ingenting)