Avatar billede bjafle Nybegynder
13. maj 2008 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet gennem linksys WRT54G

Kære eksperter

Nu har jeg brugt to timer på at forsøge mig frem og har selvfølgelig også søgt herinde og forsøgt mig med de løsninger jeg har fundet i andre svar.

Men hjælp må der til.

Jeg har internet ud af væggen gennem min andelsforening.
Dette kabel har jeg så tilsluttet min linksys wrt54g og haft fin forbindelse.

Men nu er det gået ned. Vores internet har været nede i beboelsen men kører nu igen via kabel. Men min trådløse forbindelse mistede forbindelsen.

Jeg har som sagt tidligere fået sat det rigtigt op. Kan huske jeg brugte tid på det, men kan ikke huske hvad jeg gjorde rigtigt.

Så nu spørger jeg efter hjælp.
Der er som sagt internet ud af væggen, jeg har også lavet en ipconfig /all og henetet oplysningerne ud, når jeg har internetkablet direkte i min pc.

Har også resat min linksys og fået forbindelse til admin sektionen.

Men her hører min forstand så op.

Håber på en der ved lige nøjagtigt hvad jeg skal gøre og i hvilken rækkefølge. Gene pædagoisk forklaret.
Avatar billede cvan Nybegynder
13. maj 2008 - 16:22 #1
Hej bjafle,
Min søster har haft nøjagtig samme problem som dig også med Internet gennem andelsforeningen med samme router.

Det jeg gjorde:
1. Reset routeren
2. Sæt det blå kabel, som du fik med i pakken, direkte fra routeren til computeren
3. Ring til Linksys kundeservice (82 33 27 29) og fortæl om problemet, for jeg husker ikke præcis hvad det var jeg gjorde den gang. Men det var noget med at klone din MAC adresse og andre små ændringer med IP-adresse.

Håber at det kan hjælpe dig :)
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
14. maj 2008 - 12:35 #2
På forsiden, når du har logget ind på til router, Disable DHCP Server. Gem instillingerne, nu virker den som accespoint, ikke router. Dette burde løse dit problem.
Avatar billede aners Nybegynder
17. maj 2008 - 22:58 #3
Først skal du finde ud af om internetudbyder tildeler ip-adresse via DHCP eller om du selv skal taste den ind (statisk), nogle udbydere bruger stadig PPPoE, hvilket kræver autorisering før adgang.

Hvis internetudbyder registrerer udstyrets mac-adresse, skal leasen udløbe/annulleres først, før du kan skifte udstyr rundt (pc/router); Har du været på nettet med din pc "i væggen" med et kabel? altså udenom router?

Hvis ja, er der 3 muligheder:
- Vent på at leasen udløber, typisk en time eller to
- Benyt den mac-adresse som sidst har fået tildelt ip, i det nye udstyr (spoofing)
- Sæt maskinen til igen og kontroller tildeling af ip, derefter /ipconfig release

Virker det stadig ikke, må du nok ringe til udbyder for at få en driftsstatus.
Avatar billede bjafle Nybegynder
19. maj 2008 - 20:02 #4
Jeg fik det til at virke.

Det var ikke så simpelt som det nk bitsch beskriver.

aners, din forklaring er ret teknisk og jeg er desværre stået af flere gange i de udtryk du benytter.

Jeg kan ikke komme med nogen god forklaring på hvad jeg gjorde. I bund og grund forsøgte jeg bare med rigtig mange muligheder inde den var der!?!?!
Avatar billede bjafle Nybegynder
19. maj 2008 - 20:03 #5
Ikke for at være grisk, men løste selv problemet uden at vide hvordan. stædighed og mange gange reset af routeren og prøv noget nyt...
Avatar billede cvan Nybegynder
19. maj 2008 - 20:11 #6
Kan du ikke gå ind under indstillinger af routeren og se hvad du har gjort, så vi andre kan lære noget af tråden?

Se hvilke ændringer der muligvis er foretaget? Efter hver reset kan du jo se bort fra forrige handlinger, så hvad gjorde du efter sidste reset?