Avatar billede voetmann Nybegynder
13. maj 2008 - 10:23 Der er 8 kommentarer

hive informationer fra <a href> tag over i en xml representation

Er der nogen der kan hjælpe med hvilken teknologi jeg skal anvende for at hive informationer fra en en <a href> tag over i noget xml

Jeg har en masse informationer bundet op på noget statisk html som jeg gerne skal have ned i en database. Ud fra det tænkte jeg at det måske var en god løsning med noget xml som mellem produkt
Avatar billede w13 Novice
13. maj 2008 - 10:27 #1
Er det ikke bare:

<a id="linket" href="helloworld.dk">Test</a>

<script type="text/javascript">
window.location.href="side.asp?text="+document.getElementById("linket").getAttribute("href");
</script>

Så overføres linkets href til side.asp?text=helloworld.dk
Avatar billede voetmann Nybegynder
13. maj 2008 - 10:57 #2
lad os nu sige jeg har 50 html sider med 50 links på hver.
Det er både den pågældende reference og teksten - i et hug
Avatar billede w13 Novice
13. maj 2008 - 11:03 #3
Så du vil have én side til at gå ind på samtlige 50 sider og hente samtlige links på hver af dem og smide dem i en database?
Avatar billede voetmann Nybegynder
13. maj 2008 - 11:08 #4
mere et stykke værktøj om man vil! til at migrere alt information vedr. <a href> tag'en. Det kunne evt. være et java program til at rippe det pågældende stykke data
Avatar billede voetmann Nybegynder
13. maj 2008 - 15:40 #5
ingen der kan hjælpe ??
Avatar billede voetmann Nybegynder
13. maj 2008 - 15:41 #6
eller for den sags skyld bare over i et tekst dokument uden der skal forestå større stykke mekanisk arbejde
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2008 - 01:04 #7
<ole>

Hvad skal du bruge det til og hvordan?

/mvh
</bole>
Avatar billede voetmann Nybegynder
14. maj 2008 - 08:21 #8
har en regelsamling der er så enorm stor og den er bundet op på måske 30 html sider med 100 links på hver side. meningen er at de regler inklusiv det pågældende link skal proppes i en db