Avatar billede bbrockie Nybegynder
09. maj 2008 - 00:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsomt Internet på Vista SP1 (x64)

Hej folkens
Siden jeg opdaterede til Vista Service Pack 1 har jeg døjet med netværksproblemer på min bærbare "Dell Inspiron 9400". Problemet ligger i at nettet kører ufatteligt langsomt. I f.eks. BitTorrent kommer jeg ikke over 56kb/s, hvor jeg førhen, så let som ingenting, kom op over 200kb/s. Både Firefox og Internet Explorer kører sågar også med sneglefart.

Jeg kører med alle de seneste opdateringer via "Windows Update" og har sågar forsøgt at opdatere netværksdriverne, men uden held. Et forsøg på at afinstallere SP1 hjalp hellere ikke noget, så SP1 installerede jeg bare igen.

Jeg har en ADSL forbindelse på 5 mbit/1 mbit.
Mit netværkskort kaldes "Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller". Her kan jeg indskyde at jeg også har et indbygget trådløst netkort "Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG" som ikke er i brug.

Er der nogen der kan hjælpe mig ud af denne situtation?

På forhånd mange tak!
Avatar billede bbrockie Nybegynder
09. maj 2008 - 00:41 #1
Jeg bør også tilføje at jeg samtidig med SP1 opdateringen havde problemer med DNS'en, så jeg blev nødt til at tilføje dem fra min ISP udbyder under "Advanced TCP/IP Settings", "DNS", før jeg kunne få min browser til at fungere på Internettet igen. Det virkede fint lokalt således at jeg kunne se min routers configuration ved hjælp af browseren; men så snart jeg skulle bruge den til internettet kunne siderne ikke vises.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 07:56 #2
prøv i routeren at gå ind under nat og tilføje utorrents port nummer.

m.v.h
Avatar billede bbrockie Nybegynder
09. maj 2008 - 09:24 #3
Tak for tippet treatminenice. Dette er dog ikke tilfældet idet problemet først er opstået efter at Vista SP1 blev installeret. Jeg har f.eks en Windows XP maskine på netværket der slet ikke har problemer med hastigheden.

Selv et download med Internet Explorer ender nede på 50-55kb/s :(
Avatar billede bbrockie Nybegynder
09. maj 2008 - 18:46 #4
Jeg ringede endnu engang til min ISP, der denne gang kunne se en fejl i deres system. Nu kører internettet igen som det skal :)