Avatar billede linebille Nybegynder
08. maj 2008 - 11:23 Der er 8 kommentarer

Kan jeg udtrække alle enkelte billeder af en psd-fil?

Jeg har en .psd med en masse lag og billeder, kan jeg på en enkel måde eksportere alle lagenes billeder til enkelte filer?

Har prøvet på bedste beskub, men er bestemt ikke vant til at bruge Photoshop.

Venlig hilsen
Line
Avatar billede prodic Mester
08. maj 2008 - 11:31 #1
Tænker du på File->Scripts->Export Layers to Files ?
Avatar billede linebille Nybegynder
08. maj 2008 - 13:04 #2
øh, min photoshop snakker dansk og der er noget der hedder scripts i menuen filer..kan du forklare lidt nærmere?

Jeg er virkelig glad for lidt hjælp, er som sagt ikke på hjemmebane i photoshop :-)
Avatar billede prodic Mester
08. maj 2008 - 13:34 #3
Ved desværre ikke hvad den præcise oversættelse er i den danske udgave, men det er formodentligt mere eller mindre selvforklarende.
Avatar billede linebille Nybegynder
08. maj 2008 - 13:45 #4
Er det et punkt i menuen filer?

I min menu har jeg ->eksporter->2 underpunkter: kurver til illustrator og zoomview - lyder ikke rigtigt.

..så har jeg automatiser->batch - måske noget af det rigtige, men hvad så? Her har jeg eksperimenteret lidt med mulighederne, men jeg kan ikke finde noget det ser rigtigt ud.

Er det noget tilføjelses-halløj jeg mangler?
Avatar billede prodic Mester
08. maj 2008 - 13:58 #5
I den engelske udgave af Photoshop er Scripts-menupunktet et seperat punkt ala Export(Eksporter) og Automate(Automatiser).
Rent fysisk er Scripts placeret under Automate(Automatiser). Der under findes Export Layers to Files.
Avatar billede passiflora Juniormester
08. maj 2008 - 14:47 #6
I min CS2 hedder det ...

Filer -> script -> eksporterer lag til filer ...
Avatar billede linebille Nybegynder
14. maj 2008 - 15:02 #7
Det gode vejr og andre opgaver trak mig væk fra dette spørgsmål. Jeg har nu installeret en photoshop CS3 - og den har ganske rigtigt den funktionalitet du beskriver. Jeg brugte en photoshop 7.0, og den kunne ikke...Så post et svar så vi kan lukke :-)
Avatar billede prodic Mester
14. maj 2008 - 16:48 #8
For min skyld må du gerne beholde dem selv. :-)