Avatar billede niels44 Nybegynder
07. maj 2008 - 13:52 Der er 8 kommentarer

Fjernelse af min e-mail adresse ved log på som

Hej eksperter

Når jeg vælger ”log på som” til Messenger popper ”.net Messenger Service” op. Her er min e-mail adresse forvalgt. Hvordan får jeg slet min e-mail adresse igen så andre ikke kan se hvilken e-mail adresse jeg har brugt til MSN ?
På forhånd tak
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 13:59 #1
Log af, og afkryds de flueben der er, altså så den IKKE gemmer dine oplysninger.

Altså start msn, log af, og fjern flueben.

vh
Avatar billede niels44 Nybegynder
07. maj 2008 - 14:14 #2
Jo tak problemet er bare hvor jeg skal fjerne eller tilføje flueben ?
Min fantasi rækker til under MSN at går ind under ”Funktioner” / ”Indstillinger” / ”Beskyttelse af personlige oplysninger” Her kan jeg ikke vælge noget vedr. e-mail adresser, det eneste jeg kan finde her er muligheden for at sætte flueben ved at min adgangskode altid skal bruges
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 14:48 #3
Ja, men har du husket at logge ud/af what ever ?

Det skulle gerne være ved "log på" knappen du sætter disse indstillinger. Altså noget man aktivt tager stilling til når man logger på.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 14:49 #4
klik højre på msn gutten, nede ved uret, og tryk "log af". Åben så msn uden at lukke det, og fjern de flueben..
Avatar billede niels44 Nybegynder
07. maj 2008 - 15:15 #5
Når jeg klikker på MSN gutten nede ved uret eller via start menuen og vælger åbn får jeg skærmbilledet ”Windows Messenger” op så klikker jeg på ”klik her for at logge på ” og skærmbilledet  ”.NET Messenger Service” kommer op. På ”.NET Messenger Service” er det eneste sted der kan sættes et flueben i flettet ” Log mig på automatisk” og der er selvfølgelig ikke sat noget flueben. Det er også et flet til indtastning af ”E-mail adresse” og et felt til indtastning af ”Adgangskode” Begge fletter er tomme men i rulnedmenuen i ”E-mail adresse” kan man finde min e-mail adresse og hvordan f….. får jeg fjernet den igen ????
NB der er Office 2003 på PC’en
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 15:29 #6
åhh det er windows messenger og ikke msn messenger.

Jeg tror det er en direkte association til udfyldte formularer i din internet explorer.

Jeg vil være ked at at råde dig til at slette indtastet form data gennem internet explorer uden at være sikker.. Men har du ikke noget indtastet formular data (som tidligere søgninger på google mm) du vil gemme, vil jeg skyde på du gennem "start internet explorer" -> "[hold]alt + k + i" -> "browserdata" -> "slet" og vælger "form data" så vil de være ryddet.

Jeg sidder desværre på en vista, og har ikke mulighed for at bekræfte det.

Den "rigtige" måde er nok at afinstallere windows messenger med følgende:

Start -> Kør -> "Start/Run/RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"

Og herefter installere http://messenger.msn.dk og køre med den, så vil du fremover have kontrol over hvordan der logges på og hvilke email adresser der gemmes, og have den nye msn messenger
Avatar billede niels44 Nybegynder
07. maj 2008 - 16:10 #7
Jeg havde prøvet at slette form data hvilket ikke gjorde nogen forskel. Nu har jeg slettet og installeret MSN og alt ser OK ud TAK
NB hvordan giver jeg dig mine points
Avatar billede jokkejensen Novice
08. maj 2008 - 09:59 #8
jeg skal ligge et svar.

Ja windows messenger er en gammel klient der fulgte med windows xp, den er brugbar, men msn messenger er noget mere spændende.

Og selv tak.