Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 09:03 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

tv3 webtv fryser

Hej er der nogle der  har en ide til hvordan det her løses  efter webtv har kørt ca 10 sec så  fryser det.  hvis jeg lader den stå  går der noget tid  hvorefter den sender en fejl  ang  script.. derefter kan den så  køre igen  ,  har samtidig lagt mærke til at der hver gang  bliver lagt den her fil på mit skrivebord dxva_sig

hvordan skal jeg løse problemet ?
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 09:06 #1
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 09:48 #3
og har du ikke wmp10, så installer den :)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 09:48 #4
Avatar billede gurly Praktikant
07. maj 2008 - 10:32 #5
jokkejensen > nu køre det altså i Flash Player, så hvad skulle en opdatering af win media player dog hjælpe på ?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 10:38 #6
Filen hun beskriver er til windows media player - ikke flash.

dxva_sig er til dx video, og jeg trode kun det var wmp der skrev der til..

Hvad er indholdet af den ?

Lidt svært at gøre andet end symptombehandle når man ikke kender forudsætningerne for fejlen.
Avatar billede gurly Praktikant
07. maj 2008 - 10:44 #7
jokkejensen > ja ok, det er da lidt underligt
men da det køre i flash player, så ville jeg prøve at starte med følgende >

Man kan jo prøve at ominstalere flash player
og det er en god ide, at i stedet for at afinstalere den fra tilføj/fjern programmer
Så brug i stedet følgende lille værktøj til at afinstalere flash player.
og så bagefter installere en frisk flash player.
http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/uninstall_flash_player.exe
inden du køre afinstalerings værktøjet er det vigtigt at du har lukket alle vinduer,
hvis du har messenger skal den også lukkes helt, (lukkes nede i system linien )
kør derefter afinstalerings værktøjet.
bagefter skal du genstarte pc´en
derefter downloader du nyeste flash player fra denne adresse >
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
(sæt eventuelt lige kryds i at du ikke vil have googletoolbar med)
Avatar billede gurly Praktikant
07. maj 2008 - 10:58 #8
katie26 > er du 100% sikke på at den dxva_sig fil kommer når du har set den paradisehotel side ?  eller kunne den være kommet da du har kigget på en eller anden video side ?
For jokkejensen har ret i at filen har noget med windows media at gøre,
men den side du linker til, indeholder intet windows media, de bruger i stedet flash player, så tingene hænger ikke rigtigt sammen ?

Ved du om du har et ATI grafikkort ?
Avatar billede gurly Praktikant
07. maj 2008 - 11:03 #9
jokkejensen > det er da et pænt ftp arkiv SDU har, kan du fortælle mig om det er lovligt ?
troede egentlig ikke at paralel upload var lovlig ?
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 11:36 #10
trækker det lige i mig igen  med at dxva_sig kommer derfra hver gang. jeg bruger også  dr tv en del.. den kan også komme derfra

for 1 uge siden har jeg formateret (inden jeg formaterede var problemet der også)  så det er den helt nye  flash player jeg har  samt den nyeste  driver til  mit ATI grafik kort

dxva_sig filen er ikke noget nyt der er komemt efter formateringen heller  den ser jeg rimelig ofte
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 11:37 #11
jeg prøver lige slette filen  og afprøve  dr tv  og  tv3
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 11:54 #12
nej,  præstationsangst.  nu når filen skal komme frem for at jeg kan se hvor den kommer fra så  vil den ikke
Avatar billede gurly Praktikant
07. maj 2008 - 12:12 #13
OK, så var mit gæt angående dit grafikkort altså rigtigt
den fil skulle muligvis have noget med en indstilling i ATI at gøre
http://www.freewindows.dk/fw/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=2314&forum=6&PHPSESSID=f5eb30b99abab527ce74a9d55e62f3b0
i så fald passer det fint at du har den i forbindelse med DR da de bruger wmv
og det passer jo fint med at det er en fejl du har haft længe.
så måske du skulle prøve at finde den indstilling de omtaler.

Men om det forholder sig sådan ved jeg ikke, andre mener at den opstår som følge af manglende codec i windows media player, løsningen er så at opdatere windows media player.

Men uanset om det er det ene eller det andet, så må fejlen med paradisehotel / flashplayer ligge et helt andet sted ?

Har du været i "windows update" og opdatere din nye windows ?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 12:19 #14
Som sagt tidligere..

OPDATER WMP10/11, OG DX9,10.

Har du overhovedet kørt denne ? - som fra MS mund skulle fikse alle de hardware accelrations problemer. Fejlen skyldes dit grafikkort driller ved dx video.

http://download.microsoft.com/download/f/9/6/f969ae58-75d4-4241-b58c-9a295372d8c0/windowsmedia10-kb888656-x86-global-enu.exe ?

Jeg ved ikke om det er lovligt at sende de filer for syddansk uni, men ser intet galt i det, da de alle er redistributable released.

Vh.
Avatar billede gurly Praktikant
07. maj 2008 - 12:28 #15
jokkejensen > det virker korrekt det du foreslår
og at du også mener det er noget med grafikkortet / hardware acceleration
så at afprøve det du linker til fra microsoft er nok en god ide`
men det burde vel være relateret til eksempelvis DR tv
paradisehotel køre i flash, det bruger vel ikke DX  ?  (eller gør det)

hvis man inde på paradisehotel siden, højreklikke på playeren,
så kan man se det er en JW player, hvilket vil sige at de har playeren fra
http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Media_Player
og den kender jeg, og jeg ved at nederst på playeren, lige til venstra for lyd indstillingen, der er en "fuld skærm knap"
men denne knap virker ikke her hos mig på paradisehotel siden,
Dette tyder jo på at de har en fejl på deres side,
så at denne side kommer med scriptfejl, det er vel ikke så underligt  c",)
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 13:19 #16
alt var opdateret i forvejen , jeg ved ikke om det er pga der er en fejl på deres side så
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 13:22 #17
jokke  jeg har lige  dl det her http://download.microsoft.com/download/f/9/6/f969ae58-75d4-4241-b58c-9a295372d8c0/windowsmedia10-kb888656-x86-global-enu.exe

virker det med wmp 11 ? der står 10.  er det noget jeg skal finde  og køre så  eller kører det bare selv ind.. jeg kan ikke se det ligger nogle steder hvor det skal køres
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 13:27 #18
Åh nej, det tør jeg ikke love..

Prøv at gå ind i tilføj / fjern programmer -> klik fluebenet af så den viser opdateringer -> Fjern sidste dirext x, sidste wmp, og genstart svineriet..

Gå til windows update, og hent det igen.

Vh.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 13:27 #19
er du på vista eller xp?
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 14:50 #20
har fjernet  genstartet og  hentet wmp 11 igen  hvad så med dirext x ? er det en der følger med wmp11 ?
det er xp jeg bruger
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 14:53 #21
nej det gør den ikke, kan se den ikke vises inde under tilføj fjern.. dirext x  er det ikke noget der bruges  af  wow ? det er et rimelig ømfindigt område det her ! :P
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 15:07 #22
hehe wow skal du nok holde fingrene fra ellers bliver kæresten nok lidt skør :)

Directx kan hentes og installeres her : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=en

Skift lige sprog til dansk. :)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 15:08 #23
men jo wow benytter dirext x :)
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 15:25 #24
Skør.. Naah, der findes søde mænd :)

Jeg har installeret de 2 ting igen nu

Sproget kunne ikke ændres til dansk men det har vel ingen betydning
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 15:54 #25
nej, umiddelbart ikke..

Men stadig ikke noget : jubiii nu virker det ????

Hvad står der i den fil der kommer op skrivebordet, kan du "copy/paste" indholdet af den herind.

Vh.
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 15:57 #26
filen har ikke været der siden tidligere,  slettede den, venter lige lidt og ser om den kommer. så jeg kan se om det kan kopieres herind
Avatar billede katie26 Nybegynder
07. maj 2008 - 15:58 #27
sorry  lige en lille kommentar  (kunne ikke lade være)  jeg kan ikke se hvorfor wow skulle være mere slemt end  xbox 360 og ps3  hehe  :P
Avatar billede katie26 Nybegynder
08. maj 2008 - 09:21 #28
jeg har ikke mærket noget siden, så et eller andet må ha hjulpet.
vil du ligge et svar ?
Avatar billede jokkejensen Novice
08. maj 2008 - 09:57 #29
Jo tak !
Avatar billede katie26 Nybegynder
09. maj 2008 - 09:50 #30
Tak for hjælpen :)