Avatar billede nolte Nybegynder
05. maj 2008 - 22:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

" anmoder om data fra exchange server"

Hej,

Jeg har en udfordring med Microsoft Exchange server enterprise edition.

Til tider kommer der en pop up med teksten " anmoder om data fra exchange serveren" og brugeren må vente på data. Om brugeren er nyoprettet eller har en mailboks på 10 gb gør ingen forskel, så jeg tror ikke at fejlen ligger på bruger niveau.

Jeg har tjekket CPU og memory forbrug på srv. når det sker, og der er rigeligt med kapacitet når meddelsen kommer.

Findes der er diagnosticering værktøj, som opererer på HW niveau samt Exchange engines mv. ( SW niveau )?

Hvad forudsager Exchange srv. til ikke at kunne leve data hurtig nok ?
Avatar billede strych9 Praktikant
06. maj 2008 - 23:20 #1
Få evt. fat i Exchange BPA (Best practice analyser). Den er gratis og findes på download center. Med den kan du køre et health check, inklusive en performance baseline hvor du får testet performance igennem.
Avatar billede nolte Nybegynder
07. maj 2008 - 10:08 #2
tak