Avatar billede osterland Nybegynder
05. maj 2008 - 14:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mighty mus

Hej,
Jeg har fået en mighty wireless mus i fødselsdag, men når jeg parre den med min powermac G5 hakker den og "kobler fra maskinen" efter noget tid.
Jeg har forsøgt at afprøve musen hos humac i Lyngby, samt hos en bekendt - alt sammen smertefrit og uden problemer.
Ligger fejlen i mit indbygget bluetooth kort, eller kan der være andre muligheder for at det ikke virker.
Skulle det mod mine forventninger være en fejl i bluetooth kortet, hvad er prisen på sådan et. Og nogle der ved om det kan købes brugt?
Avatar billede osterland Nybegynder
11. juli 2008 - 11:47 #1
findes der evt. også en måde hvorpå jeg kan dianostisere mit bluetooth kort?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juli 2008 - 18:06 #2
Det lyder til at du har en anden Bluetooth-dims der generer din mus.
-prøv at flytte lidt rundt på sagerne.

Det kan evt også være trådløs tlf, din AirPort der bruger forkert kanal (prøv at ændre kanalen)

-eller noget andet . . .
Avatar billede osterland Nybegynder
13. juli 2008 - 13:55 #3
Jeg har ikke andre bluetooth-dimser??? men ja jeg har en air port. Hvordan ændre jeg kanalen?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. juli 2008 - 14:23 #4
Log ind i den og vælg en kanal i stedet for auto.
-eller flyt den til et andet lokale eller bare en anden stikkontakt!

Det er meget små ting der ofte fungerer.

Et par eksterne højttalere kan også drille lidt. Flyt dem længere væk eller flyt om på dem!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. juli 2008 - 14:31 #5
Alternativt kan du naturligvis bruge udelukkelsesmetoden.

Flyt din AirPort en stund (kør direkte med kabler og sluk Airport)

Og så videre med alle dine dimser i nærheden (op til 8-10 meter)