Avatar billede korsg_ Nybegynder
05. maj 2008 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL server retter selv initial size

Hey !

Vi har prøvet at sætte initial size til 10gb på vores SQL log, men på mystisk vis retter den selv initial size ned til omkring 1gb hver gang databasen tages i brug.

Der er sat autogrowth på, men det burde vel ikke have noget at sige?
Avatar billede korsg_ Nybegynder
05. maj 2008 - 12:12 #1
Det skal lige siges vi kører SQL server 2005 :-)
Avatar billede jensriis Novice
09. maj 2008 - 20:58 #2
Er det under oprettelse af db ?

Kan I ikke efterfølgende rette det ?

Under alle omstændigheder lyder 10 GB af meget !

Hvis man kører regelmæssig transaktionslog backup - f.eks. 1 gang i timen
burde 1 GB være rigeligt. Transaktionlog backuppen frigiver jo plads i loggen.

10GB -  -så må der virkelig være heavy load på databsen med updates og inserts
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. maj 2008 - 19:24 #3
Hej korsg_

Højreklik på databasen og vælg properties. Under Database Properties finder du noget der hedder Options-> Auto Shrink.

Sørg for at den står til False

jensriis-> Som du selv lige kort nævner til sidst, så kræver det heavy load. På min arbejdsplads har jeg konfigureret adskillige databaser til 400GB i TLog size *S* (backup hver 30min) så... det er svært lige at sige korsg_ lyder af meget :-)
Avatar billede korsg_ Nybegynder
13. maj 2008 - 11:02 #4
Hey, tak for svarene ! :D

Vi havde faktisk fundet ud af at det var Auto shrink som gjorde tricket, men bare giv et svar janus alligevel Janus_007 !

Vildt nok med de 400gb i Tlog, vi har et stykke vej endnu :P
Avatar billede janus_007 Nybegynder
13. maj 2008 - 19:45 #5
korsq, takker :)

Hvis I skulle få brug for hjælp er jeg arbejdsledig pr. 30.6 *GG*, starter op som konsulent :) Tjek mit minisite her på Eksperten.