Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. maj 2008 - 10:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ændre installationsmappe til Adobe CS3

Jeg kører windows xp

Er der nogen som ved hvordan man ændrer destination til installationsmappe og drev til CS3.

Jeg downloadede i sin tid installationsfilerne fra adobe, mens jeg ventede på cderne skulle komme med posten. Jeg slettede derefter filerne fra harddisken for at spare plads og rydde op.

Selv om man afinstallerer alt og forsøger at installere pakken igen, spørger den efter samme mappe og drev.

Det er fuldstændig overdrevet man ikke selv kan styre tingene. Programmet er jo ikke ligefrem gratis.

Håber der er en genial sjæl der ved hvordan man kan omgå problemet.
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. maj 2008 - 10:26 #1
Du har prøvet regedit?
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. maj 2008 - 10:55 #2
Har søgt lidt, men jeg er næsten sikker på det ikke er der den gemmer sig. Adobe har overdrevet sikkerheden mod snyd og bedrag denne gang.

Det er lige før jeg hellere vil finde en cracket version og bruge den i stedet.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. maj 2008 - 11:01 #3
Jeg ved ikke om det kan hjælpe at køre Ccleaner inden du prøver at installere CS3 igen, men det er da værd at prøve:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. maj 2008 - 11:25 #4
Der er udviklet et program som kan fjerne installationen helt. Det hedder cs3 cleaner, eller noget i den retning.

Det jeg søger er en måde hvor man helt kan undgå at skulle afinstallere mv. og bare helt enkelt ændre fra 'Install location = C:\Abobe CS3' til f.eks 'Install location = D:\installationer\CS3'

Det er en løsning jeg vill elske!!
Avatar billede hojben Novice
05. maj 2008 - 19:13 #5
"Selv om man afinstallerer alt og forsøger at installere pakken igen, spørger den efter samme mappe og drev."

Den spørger efter samme mappe?? Får du ikke en gennemse "knap" ? Jeg er selv igang med at installere nu og har ikke dette problem.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. maj 2008 - 20:28 #6
Det kan man første gang man installerer. Jeg skal geninstallere på samme computer, og der opstår problemet.
Avatar billede hojben Novice
05. maj 2008 - 21:05 #7
ahhh ja ja klart nok :)

Men afinstaller igen og læs denne side: http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html

installer derefter cs3 igen. (med mulighed for at angive sti)
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. maj 2008 - 21:22 #8
Jeg fandt den og kiggede på den i dag osse. Men jeg søger at undgå at skulle afinstallere mv. og bare helt enkelt ændre i en fil eller lign. fra 'C:\Abobe CS3' til f.eks 'D:\installationer\CS3'

Helt enkelt. Men det lader sig nok ikke gøre :o(
Avatar billede vejmand Juniormester
06. maj 2008 - 08:31 #9
Helt enkelt????

Du skriver i spørgsmålet: "Selv om man afinstallerer alt og forsøger at installere pakken igen, spørger den efter samme mappe og drev."

Her linker hojben jo netop til løsningen.....
Avatar billede mads2008 Nybegynder
06. maj 2008 - 09:42 #10
Ok. Men i min verden er det ikke helt enkelt at skulle afinstallere alt, køre et program og derefter installere det hele igen, for bare at overskrive et af programmerne. Herefter skal man køre downloade og installere opdateringer.

Men det lader til at være løsningen - den kendte jeg godt i forvejen og var lige præcis det jeg søgte at ville omgå.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. maj 2008 - 15:00 #11
Okay, det er sikkert mig der ikke forstår dit spørgsmål.
Hvis du vil flytte programmet fra C:\ til D:\installationer skal du vel ikke overskrive programmet, men netop slette og flytte den???
Avatar billede mads2008 Nybegynder
06. maj 2008 - 16:08 #12
Ja det tror jeg desværre osse. Hvis der er nogen af jer som vil ha lidt point at deles om, må I lige komme med et svar.
Avatar billede hojben Novice
06. maj 2008 - 16:10 #13
ingen point til mig.. mangler dem ik :)