Avatar billede jb00797 Nybegynder
04. maj 2008 - 18:06 Der er 2 løsninger

Mister forbindelsen / timeouts

Hej

Jeg har et spørgsmål vedrørende mit netværk og internetforbindelse.
Mit netværk er opbygget på følgende måde:

ADSL modem > netgear trådløs router > Pc'er som er forbundet til routeren enten via trådløs eller kabel.

Jeg har det problem at nettet sommetider bliver langsom. Nettet forsvinder ikke helt for jeg kan sagtens være på messenger, skype osv. Men når jeg skal ind på en hjemmeside virker det ikke optimalt, sommetider er browseren lang tid om at få forbindelse til serveren, andre gange står den blot og arbejde i langtid og kommer tilsidst med en timeout, og andre gange virker det hele uden problemer.

I starten kunne jeg "løse" problemet med det blev langsomt og jeg fik mange timeouts ved at slukke for ADSL modemet og routeren ogderefter vente lidt og tænde for det igen. Men her på det seneste er problemet begyndt at opstå oftere og oftere og det virker ikke altid at slukke og tænde igen, og hvis det gør går der ikke lang tid inden problemet opstår igen.

Hvad tror i kan være galt, er det routeren der er blevet for gammel for trænger til at blive udskiftet? Eller er der andet som kan være galt?

Kan lige tilføje at det ikke har noget at sige om pc'erne er tilsluttet via kabel eller trådløs og problemet opstår på samtlige pc'er på netværket, så det er ikke et lokalt problem.

Håber nogen er i stand til at hjælpe mig.

Forsat god aften :)

Mvh.
Søren
Avatar billede bleze Nybegynder
06. maj 2008 - 15:59 #1
Løsningen er simpel:

1. Tag routeren fra og sæt computer direkte i ADSL modem og brug DHCP. Hvis problemet forsvinder så er routeren synderen.
2. Hvis 1 giver samme resultat kan du fejlmelde linien. De vil nok sende dig et nyt modem for så at opdage at det ikke hjælper. Herefter kører de en overvågning af linien i en uge som forhåbentligt afslører et problem. Når alt udstyr er udelukket er der kun kobberet tilbage. Det er min erfaring at problemet ofte ligger her så kræv at komme på en ny kobber ledning istedet for den gamle. Det har virket for mig ved 2 lejligheder.

Held og lykke
Avatar billede aners Nybegynder
16. juni 2008 - 21:01 #2
bleze: Man skulle tro at du har siddet med FAS i en længere periode ;)

jb00897: Som bleze påpeger, bør du teste foruden din router, dog er det ikke helt så lyserødt som først angivet; hvis problemet IKKE er løst når du fjerner din router, kan det lige så nemt være din pc.

Det du BØR gøre, er at teste med en anden maskine, direkte på modemmet - hvis det stadig fejler, bør du fejlmelde til din internetudbyder.

Det der med at "kræve nyt kobber" er noget pjat. (Jo det er)