Avatar billede yamaha24 Nybegynder
02. maj 2008 - 21:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Melodi granprix,,

Undre mig lige, hvorfor Storbritannien, Tyskland, Frankrig Spanien automatisk kommer i finalen til melodi granprix, er der nogen der ved hvorfor..
Avatar billede Trez Seniormester
02. maj 2008 - 22:47 #1
Er vist noget med at de er de 4 oprindelige store lande og derfor garanterede en plads.

Hvilket er noget pis da Storbritannien det ene år blev en af bundskraberne men kom med året efter alligevel.
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
04. maj 2008 - 10:29 #2
Det undrer også mig hvorfor lande som fx. Israel er med i EUROvision songcontest.
Israel er i mine øjne ikke særlig "EURO"...
Avatar billede klgn Nybegynder
07. maj 2008 - 09:20 #3
Det skyldes, at UK, Frankrig, Spanien og Tyskland er de lande, der betaler mest til EBU, som arrangerer hele begivenheden. EBU har behov for de penge, som de fire lande betaler, ellers var der ingen konkurrence. Lidt surt, da de som trez påpeger har for vane at klare sig mindre godt i disse tider.

Israel er med, fordi de er medlem af EBU. Det blev de, fordi det var svært for deres TV-kanal havde svært ved at komme med i de arabiske kanalers fællesskab, og derfor kom de med i EBU. Israel har vundet 3 gange, og har faktisk flere gange haft gode sange med:)
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
07. maj 2008 - 11:07 #4
Ok,tak for svaret ,du får point.
Avatar billede klgn Nybegynder
07. maj 2008 - 11:10 #5
Tak for points:)