Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 09:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan det passe?

Hej

Lige lidt forhistorie. Der er en alm telefonledning ind i huset. I forbindelse med at vi købte ADSL hos Tiscali for nogle år siden lagde TDC en ekstra forbindelse ind med et RJ11 stik i "slutdåsen" ind i huset. Teknikeren gad den et "telefonnummer" ENXXXXXX (X'erne er tal) - han sagde, at den fik EN til at starte med, for at de kunne se, det var en internetforbindelse. Vi har i det sidste par år haft trådløs internet og dermed ikke brugt linien.

Nu skal vi så have oprettet ADSL igen, som vi gerne vil have bliver oprettet på den gamle Tiscali ledning. Men ADSL firmaet siger, at de ikke kan garantere det bliver på den, da TDC ikke kan se ude på centralen, om det bliver oprettet på vores almindelig nummer eller ENxxxxxx linien. Kan det virkelig passe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. maj 2008 - 09:09 #1
1) Er det vigtigt? Den eneste forskel for jer vil være, at der skal være et skillefilter på den almindelig telefonlinie.

2) Man kan vel få hvad man vil, også hos TDC. Det er kun et spørgsmål om at be' om det, og evt betale for det.

3) Det er principielt billigere at dele telefon og ADSL på samme linie (40 kr/m) - der er bare et eller andet bøvl for tiden om TDC må give rabatten ...
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 10:02 #2
1)
Det vil gøre det nemmere for os, hvis det kom på den anden linie, pga. der er fire stik i huset hvor der er tilsluttet almindelige telefoner.

2) Det nye internet skal ikke være hos TDC - og hvis det virker godt vil vi med tiden få over til VOIP.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. maj 2008 - 11:06 #3
2) Men hvis dit ADSL-firma kan og vil, så kan I selvfølgelig få det på ENxxxx linien.
Avatar billede jemmer Nybegynder
03. maj 2008 - 07:47 #4
Har i stadig ENxxxxxx aktiv, dvs. er der stadig ADSL på den ?

Hvis der er det, så skal du bede din nye udbyder om at lave skift af bredbåndsydbyder. Så skal du bare give dem ENxxxxxx og dit kundenummer hos Tiscali.
Så opretter de den på den linie.

Hvis ikke du har ENxxxxxx mere, så kommer det an på hvilken udbyder du er ved at skifte til. Men så skal du forsøge at sige til din nye udbyder at de skal ion
Avatar billede jemmer Nybegynder
03. maj 2008 - 07:47 #5
installere en nye linie som bærelinie, hvis de kræver bærelinier.