Avatar billede baksen Nybegynder
01. maj 2008 - 14:07 Der er 7 kommentarer

Java - dropdown menuer "virker ikke"

Pludselig virker dropdown-menuer og faner med undersider (f.eks. på boligsiden.dk) ikke.
Dropdown-menuer der normalt vises når musen føres hen over hovedmenu-punkter på hjemmesider.
Har en mening om, at det er et java-problem (?)
Har også en mening om, at det måske skyldes Vista-opdatering. Java er aktiveret i IE (tilføjelsesprogrammer).
Har ikke maskinen foran mig (en bekendt der har problemet). Kører heldigvis selv stadig XP.
Har søgt i spørgsmåls-databasen uden held - ser ud til at de seneste java/vista-spørgsmål er fra 2007 ?

Gode forslag og råd til problemløsning imødeses med kyshånd *s*
Avatar billede vejmand Juniormester
01. maj 2008 - 14:27 #1
Prøv dette: Højreklik på IE-ikonet -> Kør som administrator

Hvis det virker, kan du: Højreklikke på IE-ikonet og trykke "Egenskaber", derefter fanebladet "Genvej", og trykke på knapppen "Avanceret", her der en checkbox, hvor du kan hakke af, hvis du altid vil starte IE (via den genvej) som admin.
Avatar billede baksen Nybegynder
01. maj 2008 - 19:01 #2
Øøøh, forstår ikke helt din kommentar ? Jo, det gør jeg, men kan ikke se hvor du vil hen, eller rettere hvad dit forslag går ud på ?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. maj 2008 - 19:36 #3
Den forstod jeg ikke lige????
Har du prøvet forslaget? Altså, Højreklikke på IE-ikonet -> Kør som administrator
Avatar billede baksen Nybegynder
01. maj 2008 - 21:43 #4
Ja ... men forstår ikke hvad du mener det skulle ændre ?
Det gør ingen forskel i dette tilfælde ?

Ser nu at der (i proceslinien) henvises til en aspX-side .... ved ikke om det kan tilføre "sagen" noget ?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. maj 2008 - 21:50 #5
Rigtig mange har problemer med Java i Vista/IE7
Det løser ofte problemet at køre IE som administrator, jeg kan ikke sige hvorfor....
Avatar billede baksen Nybegynder
02. maj 2008 - 07:42 #6
Under alle omstændigheder tak for forslaget *s*
- frygter den dag jeg selv er tvunget til at bruge Vista ....
Avatar billede baksen Nybegynder
03. maj 2008 - 00:34 #7
Har løst problemet.
Afinstallation af al java - nyinstallation af Java.
Spørgsmålet lukkes ....