Avatar billede firestone Nybegynder
30. april 2008 - 12:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

php function med form og method der ikke fungere

Jeg har den her form sætning som ikke fungere:

$strMethod = "post"
$strPage = "fil.php

<form action="$strPage"  method="$strMethod" name="her">

Hvordan skal den se ud, for at kunne bruge de 2 variabler?
Avatar billede w13 Novice
30. april 2008 - 12:14 #1
Formodentlig således:

<form action="<?=$strPage?>"  method="<?=$strMethod?>" name="her">
Avatar billede w13 Novice
30. april 2008 - 12:15 #2
Hov, sådan her i stedet:

<form action="<? echo $strPage; ?>"  method="<? echo $strMethod; ?>" name="her">

Eller:

<form action="<?php echo $strPage; ?>"  method="<?php echo $strMethod; ?>" name="her">
Avatar billede firestone Nybegynder
30. april 2008 - 13:37 #3
http://localhost/php/%3C?her=a

så der er noget med de variabler som ikke helt stemmer

Så fremkommer følgende, når linien ser ud som du foreslog.
Avatar billede w13 Novice
30. april 2008 - 13:38 #4
Du må vise mig mere kode så. Et eller andet er helt galt på din side.
Avatar billede firestone Nybegynder
30. april 2008 - 13:52 #5
min function ser sådan her ud:

function engine_showDosPrompt($strPage,$strMethod) {
    echo    ('<form action="<?php echo $strPage; ?>"  method="<?php echo $strMethod; ?>" name="dos">' . '<table border="0">' . '<tr>' . '<td>z:\Games></td>' . '<td><input type="text" name="cmd" maxlength="100" onkeypress="enterSub(this.form);"></td>' . '</tr>' . '</table>' . '<input class="SubmitBtn" type="hidden">' . '</form>');
Avatar billede w13 Novice
30. april 2008 - 13:54 #6
Ja, så forstår jeg bedre.

Prøv med:

function engine_showDosPrompt($strPage,$strMethod) {
    echo    ('<form action="'.$strPage.'"  method="'.$strMethod.'" name="dos"><table border="0"><tr><td>z:\Games></td><td><input type="text" name="cmd" maxlength="100" onkeypress="enterSub(this.form);"></td></tr></table><input class="SubmitBtn" type="hidden"></form>');
Avatar billede firestone Nybegynder
30. april 2008 - 14:08 #7
Det er fantastisk helt perfekt.
Avatar billede firestone Nybegynder
30. april 2008 - 14:08 #8
takker og bukker, så simpelt og dog så svært når man skal lære det :)
Avatar billede w13 Novice
30. april 2008 - 14:11 #9
Tak for point! :)