Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
30. april 2008 - 01:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Skabelse af Ventrilo Server

Hej eksperter..

Jeg har gået og haft et problem i et stykke tid nu og det er fordi at jeg meget gerne vil have oprettet min egen Ventrilo server, og jeg ser dagligt videoer med det på www.youtube.com for at se om der er nogen der kan forklare det godt nok så jeg kan lave min egen, men det er der uheldigvis ikke.. De viser alle sammen det samme og jeg fatter lige meget af det, så jeg tænkte på om i har erfaringer med det?

Hilsen Nikolaj

PS. jeg var ikke sikker på hvilken kategori jeg skulle sætte dette spørgsmål i.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
30. april 2008 - 01:44 #1
Lige meget nu.. har fundet ud af det
Avatar billede mash Mester
30. april 2008 - 01:46 #2
det er ikke så svært, kræver en fast ip, at de rette porte er åbne i firewall/router.

Man skal have en del viden om hvordan man konfigurer sin router(evt. skriv hvad din router hedder, så kan jeg nok lave en lille guide)
Avatar billede mash Mester
30. april 2008 - 01:46 #3
argh :P jeg skriver for langsomt :P
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
30. april 2008 - 23:20 #4
Hmm.. hvis du ved en del om Ventrilo så kan det stadig være at du kan hjælpe mig..
Igår fik jeg som sagt sat min ventrilo server op, men ingen kan komme ind undtagen mig.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
30. april 2008 - 23:24 #5
Min router hedder noget i retning af: wireless-b 2.4 GhZ Linksys
Avatar billede mash Mester
01. maj 2008 - 20:11 #6
du har fast ip ?, du logger på router og finde noget ala portforward og der inde angiver du den ip din pc har lokalt(ikke den der står på eks. myip.dk) samt den port/porte som ventrilo bruger, så skule det virke, du kan osse laver DMZ host til din lokale ip(på pc der server) men er meget usikkert og anbefales ikke til anden end test(så kan du se om det virker uden at lede efter porte, husk at slå det fra efter test).
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
01. maj 2008 - 21:53 #7
Hmm.. jeg fattede ikke specielt meget af det der, men hvor finder jeg min lokale IP?
Kør, CMD, Ipconfig eller hvad?..
Du kan jo prøve at joine min Ventrilo eller lave den Via. Teamviewer hvis det er
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
01. maj 2008 - 21:56 #8
Men, på www.Ip-adress.com står der at min IP er 83.92.146.169
men den jeg bruger er 192.168.1.100 for den står der når jeg trykker Kør, skriver CMD og skriver Ipconfig
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
01. maj 2008 - 21:57 #9
Men stadig kan folk ikke komme ind på min server
Avatar billede mash Mester
02. maj 2008 - 03:11 #10
altså logind på din router, skriv 192.168.1.1 i internet explorer...

inde i router config find portforward eller dmz host og skiv din lokale ip(192.168.1.100), hvis port forward angiv osse den port vt køre på(kan ikke lige huske den defualt port),hvis dmz host er lokal ip nok(192.168.1.100).

hvis du ikke har ændret password til router er det nok admin/admin ,måske er det nok at skrive admin i user(bruger).
Avatar billede mash Mester
02. maj 2008 - 03:12 #11
nå ja ,dem der skal på din vt server skal bruge 83.92.146.169
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
02. maj 2008 - 13:36 #12
ok, jeg prøver
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
02. maj 2008 - 13:40 #13
Hmm..
Kender du Teamviewer? for jeg kan ikke få Ventrilo til at virke..
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
02. maj 2008 - 14:22 #14
Hmm.. Altså når jeg bruger 83.92.146.169 som min IP så kan ikke engang selv komme ind, men når jeg bruger 192.168.1.100 så kan kun jeg komme ind.
Prøv du at komme ind på min server:
Name: The Azeroth Legion
Port: 3784
Ip: 192.168.1.100
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
02. maj 2008 - 14:23 #15
Name: The Azeroth Legions Server
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
02. maj 2008 - 14:24 #16
Så, nu skulle den være der.. havde bare problemer med navnet på serveren :D
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
02. maj 2008 - 14:30 #17
Hmm.. nu når du ved så meget om ventrilo, så kunne det være at jeg var heldig at du også vidste noget om Grafik og om World Of Warcraft.. ;)..
Jeg har oprettet et andet spørgsmål her inde som du lige skulle kigge på hvis du ved noget om grafik og sådan noget.
Linket er her: http://www.eksperten.dk/spm/826869
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
02. maj 2008 - 15:17 #18
Hmm..
Jeg er begyndt at blive lidt sur.
Hver gang at jeg tror at jeg har lavet min server, så sker der et eller andet underligt.
Nu bliver Disconnected hver gang jeg prøver at connecte til min server..
og jeg ved at jeg ikke er banned..
Min msn er: Riller-Ricken@hotmail.com
Hvis det er at du hellere vil skrive mere online
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
02. maj 2008 - 22:36 #19
Hmm.. jeg er gået over til Teamspeak nu, så det med Ventrilo kan være ret lige meget.
Men det kunne være meget godt hvis du kunne se på det der WoW problem
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
17. august 2013 - 15:37 #20
svar
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
17. august 2013 - 15:38 #21
svar#2