Avatar billede stalle Nybegynder
28. april 2008 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tjek hvilke licenser der er installeret.

Jeg sidder og har et ønske om at lave et tjek på samtlige maskiner, der er i mit domæne.
Tjekket skal undersøge hvilke Licenser der er installeret på maskinen. Altså, hvilken Office fx - eller andre vilkårlige former for licenser til forskellige afarter af software.

Ideen er så, at jeg kan få en melding herom, evt. via en mail eller anden form for tilbagemelding.

Jeg har ladet mig fortælle at der findes softeare til at tjekke for disse ting, og i den forbindelse vil jeg høre om der skulle være nogen der har en idé om hvad hvor og hvordan.
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 14:26 #1
Ved ikke om jeg forstår det rigtigt, men du vil gerne scanne jeres maskiner i netværket for licenser, altså hvad der er installeret på de forskellige maskiner samt hvilken licens det er installeret med.
Hvis det er dette du er ude efter findes der et program som hedder Product Key Explorer som vi selv bruger til at scanne vores netværk igennem og finde licenser på maskiner hvis de er blevet væk/mærker istykker eller lign.

Linket til produktet er følgende http://www.nsauditor.com/product_key_finder.html men desværre er det ikke helt gratis, men næsten mener det ligger i omkring 150,- kr.
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 14:30 #2
dog skal det lige siges du kan downloade en demo af det som kan alt (sådan du kan prøve af om det har funktionaliteten du er ude efter inden du køber), men viser ikke licenserne helt før du har købt (mener kun man ser halvdelen af licenserne).
Avatar billede stalle Nybegynder
28. april 2008 - 17:11 #3
Sweet mwazone
Du har helt rigtigt fat i den.

Jeg vender tilbage til det når jeg er tilbage på min pind imorgen.
Indtil videre så ser det lovende ud.
Avatar billede sameaim Nybegynder
28. april 2008 - 20:50 #4
Hvor stort er domainet?
Men... Mener at have hørt at SMS eller MOM kan gøre det -hæng mig dog ikke op på det :)
Avatar billede stalle Nybegynder
11. august 2008 - 16:07 #5
En der vil smide et svar for point ?
Avatar billede leif Seniormester
11. august 2008 - 16:11 #6
Ville da gerne høre hvad løsningen blev ?
Avatar billede mwazone Nybegynder
11. august 2008 - 16:16 #7
Ja, det gør jeg hermed, hvad endte du ud med?
Avatar billede stalle Nybegynder
16. august 2008 - 13:15 #8
Vi har valgt, i forbindelse med opsætning af helt nyt system som kommer et hak op, på en Windows 2008 Server, og investere i System Center Essetials, som kan de mange ting vi gerne vil.

Jeg sætter pris på jeres input.!