Avatar billede anitaviz Nybegynder
28. april 2008 - 12:33 Der er 6 kommentarer

Router til firma

Vi har i vores firma brug for en ny router (De små til hjemme netværk kan simpelthen ikke følge med længere), og ville høre om der var nogen der kunne anbefale noget.

Vi har en ca 40 maskiner, et par servere(der kommer flere) der er koblet på en fiber forbindelse.
Det ville være dejligt hvis den var rackmonterbar.
Avatar billede venturer Nybegynder
28. april 2008 - 12:58 #1
Jeg kan varmt anbefale WatchGuard. De levere nogle meget habile produkter, og administrationen er også for alm. netværks folk (foregår via deres eget software).

Deres Edge produkter bør umiddelbart være nok for de fleste mindre virksomheder, men du kan også vælge noget fra den større serie. (FireBox Core X550 f.eks.)
Den kan praktisk talt alt hvad man kan forvente af en firewall, den er bare lettere at administere for folk der ikke har være på Cisco kursus.
Avatar billede triggy Nybegynder
28. april 2008 - 13:43 #2
Jeg har gode erfaringer med Zyxel's Zywall serie.
De kører stabilt, og så får man IPsec vpn med i hatten, og så kan de naturligvis rackmountes
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 14:08 #3
Jeg ved jo ikke hvilken pris klasse du tænker på, men jeg går ikke ud fra du/I har det helt store budget til router. Men hvis vi skal tage en som ligger i en pris klasse som passer de fleste, så er den fra deres datter-selvskab Linksys et godt bud.

Disse har en masse gode og vigtige firma funktioner så som: DUAL-WAN (2 internet indgange), VPN, DMZ, VLAN, DDNS, Statik IP Routing (WAN og LAN), 24x7 stabilitet, og meget meget mere.

Denne Linksys router ligger i 2 modeller

<a href="http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DK%2FLayout&cid=1137451355778&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=5577845678B59">Linksys RV042</a>, 4 ports
RACK monterbar: Nej

<a href="http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DK%2FLayout&cid=1126197021190&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=2119045678B60">Linksys RV082</a>, 8 ports
RACK monterbar: Ja

Via links findes meget mere information om dem, samt manualer osv.(samt der kan ses de er lavet som Business produkter).
Vi kan som partner være behjælpelige med evt. anskaffelse.
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 14:12 #4
Beklager kopierede noget html, ikke nemt at gennemsku med det sådan.
Plus lige hvad pris klasse de ca. ligger i.

Linksys RV042, 4 ports
RACK monterbar: Nej
Pris: ~ 1.000,- kr.

Linksys RV082, 8 ports
RACK monterbar: Ja
Pris: ~ 2.000,- kr.
Avatar billede sameaim Nybegynder
28. april 2008 - 20:43 #5
Hvilken størrelse forbindelse er der tale om? 100mbit? 50mbit? 34mbit? etc.
Hvad bruger i til at lave fiberen om, til ethernet(rj45) - Media Konverter?
Hvordan ser det ud, rent teknisk, mht. jeres LAN? Switche etc.
Har i brug for at kunne køre med DMZ? Servere(HINT: Hvad bruges de til.... hosting?).
Gør i brug af VPN tunneller, eller har i fremtidige ønsker om det?
Har i flere offentlige ip-adresser, eller har i bare en - som i NAT'er til, med jeres lan adresser?
-
Hvad er jeres budget? :)
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
01. maj 2008 - 11:56 #6
Jeg ville kigge på Zyxel