Avatar billede penyz Nybegynder
27. april 2008 - 12:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Drivere efter re-install

Hej Exp.

Nu kommer spørgsmålet i har fået 1000 gange, men også her har jeg geninstalleret winxp, og også her har jeg mistet alle drivere, men lige nu er det bare lyden jeg savner, ved ikke hva det er for et lydkort eller hvilket bundkort jeg har, men måske i kan hjælpe mig med at finde ud af det.

maskinen er en Zitech laptop
27. april 2008 - 14:03 #1
Præcist model/type/nummer - og derefter til http://www.zitech.dk/ -> http://drivers.zitech.dk/ for at finde dem...

PS: Husk også fuld WindowsUpdate !!!
Avatar billede penyz Nybegynder
27. april 2008 - 17:06 #2
jeg prøver..

har allerede hentet windows update.. sikke en masse for den sags skyld

vender hurtigst muligt tilbage
Avatar billede penyz Nybegynder
27. april 2008 - 17:09 #3
hvordan ved jeg hvilket nummer mit lydkort har
Avatar billede penyz Nybegynder
30. april 2008 - 19:52 #4
er der virkelig ingen der kan hjælpe
Avatar billede enya Nybegynder
30. april 2008 - 20:00 #5
Du kan f.eks. hente: "SIW" på http://www.gtopala.com/siw-download.html og se hvad det fortæller om hardware mv.

Eller: "Everest": http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Dette program kan vise måske også vise det: http://www.pcworld.dk/download/66/1494
Mvh. enya
Avatar billede penyz Nybegynder
30. april 2008 - 20:14 #6
hey, fandt et program. ja det der everest. og har nu fået følgende info

Conexant Cx20468 @ Intel 82801DBM ICH4-M - AC'97 Audio Controller [B-1]    PCI

kan ikke selv umidelbart finde noget
Avatar billede enya Nybegynder
30. april 2008 - 20:18 #7
Har desværre ikke mulighed for at hjælpe dig ret meget - er ikke den store "hardware-haj".. :(
Mener dog, at det er et on-board lydkort du har..?
Håber at én af de "store hajer" kommer forbi og kan hjælpe dig...!
Avatar billede enya Nybegynder
30. april 2008 - 20:20 #8
Har du prøvet at søge på Google på de oplysninger du skriver om bundkort/lydkort..?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. april 2008 - 20:24 #9
Hvilket bundkort har du i følge Everest?
Avatar billede penyz Nybegynder
30. april 2008 - 20:33 #10
Conexant Cx20468 @ Intel 82801DBM ICH4-M - AC'97 Audio Controller [B-1]    PCI
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. april 2008 - 20:37 #11
Jeg skal bruge navnet på bundkortet eller modellen på din Zitech :)
Avatar billede penyz Nybegynder
30. april 2008 - 20:42 #12
hej igen.. så fik jeg lige en nørd på sagen og nu virker det, men som tak for alle jeres svar vil jeg gerne dele mine point melem enya og thesheriff så kan i ikke lægge et svar hver
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. april 2008 - 20:43 #13
Dejligt du fik det til at virke :)

Du løste jo selv sagen, så ingen point til mig, tak.
Avatar billede penyz Nybegynder
30. april 2008 - 20:47 #14
hmm.. jamen så enya
Avatar billede enya Nybegynder
30. april 2008 - 20:56 #15
Det er selvf. op til dig - men du løste det jo selv.. :)
Avatar billede penyz Nybegynder
30. april 2008 - 23:02 #16
Det kan du have ret i, men omvendt har i brugt tid og kræfter på at hjælpe mig så derfor får du nu disse point..
Avatar billede enya Nybegynder
30. april 2008 - 23:09 #17
Takker for points..! Det er godt at kende nogle "nørder" også.. :)
Og Ja - det har du selvf. ret i - men er da glad for at du fik det løst.. :)