Avatar billede mulemule Nybegynder
27. april 2008 - 12:37 Der er 16 kommentarer

Nye dns setting til anti-spam kontrol.

Hej DNS Gruppe.

Er der ikke noget med at der er en eller anden halv nye dns indstilling til ens domæne, som har noget at gøre med at mail systemer kan tjekke at man ejer domænet når der tjekkes i forhold til om mails er spam ?

Hvis mest noget som gmail og hotmail m.m. bruger .

Kan nogen huske hvad det hedder, vil gerne sikre mig at det er slået rigtigt til på mit domæne ?, som er hosted hos google mail.

Mvh
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2008 - 12:41 #1
Der findes SPF, men det er IKKE alle udbydere som kontrollerer for det og det er ikke ensbetydende med at din mail ikke bliver stoppet af et Spamfilter
Avatar billede iss Novice
27. april 2008 - 12:41 #2
spf
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2008 - 12:42 #3
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. april 2008 - 12:43 #4
Super tak, fandt det også her :
http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?hl=en&answer=33786

Tænker mere om det kan hjælpe til at mine egne mails ikke ryger i spam, det kan det måske nok.

Hvis der er flere meninger om det hører jeg gerne om det.

mvh
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. april 2008 - 12:43 #5
Kan det sættes hos gratisdns.
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2008 - 12:43 #6
Ja, da det "blot" er en TXT record man sætter
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2008 - 12:45 #7
Og nej en SPF record er ikke ens betydende med at mails ikke kan ryge i Spam, da grunden til at den ryger i spam kan være alle mulige andre ting.
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. april 2008 - 12:46 #8
Det står det ikke ikke umidelbart hvor skal man putte det ind.

Hvordan gør man på gratisdns.dk

Og tror i roligt jeg kan putte det ind i forhold til beskrivelsen fra:
http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?hl=en&answer=33786
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2008 - 12:48 #9
Det skal man i TXT

Og om du skal gøre som der står hos Google er jo anpå hvor du sender mails fra.
Avatar billede iss Novice
27. april 2008 - 12:49 #10
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. april 2008 - 12:57 #11
mine mail sender jeg kun inde fra google mail. Nu har jeg tilføget det super tak for hjælpen.

Spm 2. Kender i en service/metode man kan sende en mail til for at få testet at det er korrekt sat op ?

Mvh
Avatar billede iss Novice
27. april 2008 - 13:01 #12
Du har så stadig ikke læst http://www.gratisdns.dk/SPFdraft.txt...
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. april 2008 - 13:02 #13
Nå, det er vist ikke spredt ud på diverse dns steder endnu, venter lige nogen timer.

Tror i det kan hjælpe til at steder ikke kategoriserer de mails jeg sender for spam, fordi nogen gange kontakter mine kunder mig via telefon, og så bagefter sender jeg en ret avanceret mail til dem med vedhæftet fil, og jeg er pisse bange for om den ryger i deres spam.
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. april 2008 - 13:03 #14
jo jeg har læst http://www.gratisdns.dk/SPFdraft.txt men nok lige lidt for hurtigt fordi først nu så jeg også de tools der var nævnt der,

Super duper million tak.

svar i svar for point.
Avatar billede iss Novice
27. april 2008 - 13:04 #15
Læs nu bare http://www.gratisdns.dk/SPFdraft.txt har du stadig spørgsmål, så er det nemmere at tage dem derefter.
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. april 2008 - 14:11 #16
Jeg har altså læst den du, jeg læser bare utroligt hurtigt.

Men super tak igen, jeg er spændt på at få det rigtigt testet af når det kommer til at virke. Er helt bekymret over at jeg ikke har haft det noget før.