Avatar billede kwo Nybegynder
27. april 2008 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar nedgraderes fra Vista til XP

Hejsa

En veninde havde købt en bærbar med Vista, men efter noget tid blev hun træt af dette og har nu bedt mig installere en XP hun har købt i stedet.

Inden jeg gik i gang, brugte jeg et program til at lave backup af alle drivere på computeren. Men her bagefter kan jeg godt se at det ikke var nok, da mange af disse sikkert er specifikke for Vista og ikke virker under XP. En Restore af alle drivere gør i hvert fald at computeren bare bliver ved med at genstarte.

Så spørgsmålet er: Hvordan kommer jeg videre herfra?

Findes der et program, der kan fortælle mig hvilket hardware der er i computeren, og hvilke drivere der skal bruges til det?

Computeren er fra Zitech og jeg har fundet den på deres liste. Men går jeg ind under deres side med Driver-downloads, så er det ikke umiddelbart til at gennemskue, hvilke drivere der passer til hvilken model.
PS. Modellen er http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=168238, hvis det hjælper noget.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 12:55 #1
der er drivere til 1402 måske de også passer til 1405
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 12:56 #2
midt på siden med drivere trykker du på notebook
Avatar billede kwo Nybegynder
28. april 2008 - 16:51 #3
Det virkede desværre ikke. Har prøvet først at installere det fra USB-nøgle og derefter fra CD. Selv om det ser ud til at blive installeret ok (det meste i hvert fald), så er der stadig masser af spørgsmålstegn under Enhedshåndtering bagefter.
Avatar billede mboranger Nybegynder
29. april 2008 - 16:46 #4
Du kan hente programmet Driver Magician der kan gøre det du søger..
Avatar billede enya Nybegynder
02. maj 2008 - 00:04 #5
Du kan f.eks. hente: "SIW" på http://www.gtopala.com/siw-download.html og se hvad det fortæller om hardware mv.

Eller: "Everest": http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Dette program kan vise måske også vise det: http://www.pcworld.dk/download/66/1494
Avatar billede kwo Nybegynder
30. januar 2009 - 20:24 #6
Ups, fik aldrig lukket dette.

Men intet virkede, så hun måtte fortsætte med at bruge den som den var. Den virker rimeligt, selv om enhedshåndteringen melder om fejl.