Avatar billede mortcob Nybegynder
26. april 2008 - 16:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gode eksempler på HTML-kode?

Hej eksperter!

Jeg er forholdvis uerfaren indenfor html.

Men jeg leder efter et eksempel på html-kode, som gør det muligt for alle brugere, at indtaste en kommentar på en hjemmeside.

Jeg har oprettet en hjemmeside på www.mono.net, hvor det er muligt at indsætte html-kode.

Kender i eksempler på html-kode, hvor besøgende på hjemmesiden kan indtaste kommentarer, så det kan vises på hjemmesiden?

Håber spørgsmålet giver mening.

På forhånd tusind tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2008 - 16:36 #1
<ole>

Det har ikke så meget med HTML at gøre. Det gøres ved hjælp af serverside scripting og en database. Du kan ikke gemme brugerindlæg alene ved hjælp af browserkode (HTML og JavaScript)

/mvh
</bole>
Avatar billede w13 Novice
26. april 2008 - 16:36 #2
Jeg tror, du er ude på lidt dybt vand så.

Man kan ikke oprette kommentarer med HTML-koder. Til det bruger man enten ASP eller PHP eller lignende til at gemme og hente kommentaren i en database.
Avatar billede jokerper Nybegynder
27. april 2008 - 00:04 #3
Hej jeg tror du måske kan komme lidt videre med dette, hvis du modificerer lidt i det.

Det er godt nok - php.

http://www.php-mysql-tutorial.com/mysql-php-guestbook.php

Men overskueligt.
-
Avatar billede mortcob Nybegynder
29. april 2008 - 18:53 #4
Tak for Jeres kommentarer.

Er det på nogen måde muligt, at "embedde" en forum-funktionalitet ved at henvise til en anden hjemmeside. Ala youtube eller facebook-applikationer?
Avatar billede mortcob Nybegynder
30. april 2008 - 13:38 #5
Jokerper indgiver du svar, så får du pointene?
Avatar billede jokerper Nybegynder
04. maj 2008 - 22:44 #6
Tak...