Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
25. april 2008 - 12:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Visual Notification notificere ikke.

Jeg står med en Lotus Notes 6.5.1, hvor jeg lige har skiftet bruger ud med en ny bruger. Tidligere blinkede "Notes boksen" når der kom en ny mail til Inboxen på brugerens mailboks, det gør der så ikke mere, nu har jeg været inde omkring FILES -> PREFERENCES -> USER PREFREFENCES, under MAIL -> GENERAL og sætte flueben i alle 4 punkter (Update automatisk, Show popup, Play a soung og Show an icon in System Tray) og der sker stadig intet. Har også prøvet at køre med Notes minder, uden resultat. Det underligeste er at det virker sådan engang imellem en halv dag, uden jeg har rørt ved det.

Nogle der er friske på at give det et skud?
Avatar billede leif Seniormester
25. april 2008 - 13:23 #1
Har du blot skiftet ID file eller reinstalleret Notes ?
Avatar billede jogii Nybegynder
25. april 2008 - 13:35 #2
Som Leif antyder, er der mere i det.
Du skal kigge nærmere på lokationsdokumenter.
Lokationsdokumentet bruges bl.a. til at angive hvilken postkasse på hvilken server der er brugerens (og som dermed overvåges)
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
26. april 2008 - 16:09 #3
Ny bruger oprettet i addresse kataloget/bogen, gennem serverens Registrere person. Og derfor ny ID fil ja, samme installation på maskine, og har rodet lidt rundt i Brugerens opsætning i kartoteket.

Hvis i er specifikke, vil jeg finde og undersøge sagen næremere indtil jeg får sat en præcis finger på problemet.
Avatar billede leif Seniormester
26. april 2008 - 16:26 #4
Anbefaling: Fjern Lotus Notes installationen og fjern ALLE filer og installer det igen.
Avatar billede jogii Nybegynder
26. april 2008 - 22:47 #5
LEIF !!! Hvad er det du siger ???
Men ok, det er en måde at omkonfigurere Notes på.
Alternativet er at tilrette dokumenterne i Adressebogen til at virke for den nye bruger.
Konkret skal lokationsdokumentet tilrettes til at pege på den nye brugers postkasse.

I version 8 af Notes er der et menupunkt under File-> Locations->Edit Current Location
Faneblad Mail, felt Mailfile. Her skal der stå filnavnet på den nye persons postkasse.
Herefter bør nye mails adivseres som før.
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
28. april 2008 - 13:14 #6
Okay, ser ud til alle Lokations dokumenter ikke var indstillet ordentligt, men kun den der var i brug. Plus det ene brokker sig over ikke at kunne finde mail filen, så nu retter leg dem til og ser hvad der sker, hvis det var løsningen er der Point til Jogii, ellers må jeg vente :)
En skam man ikke kan belønne gradvist, for den der var et skridt fremad.
Avatar billede jogii Nybegynder
28. april 2008 - 13:29 #7
Hvert lokationsdokument giver mulighed for at angive sin egen postkasse. Det samme gælder ID-fil. Dermed kan man sææte op, at den samme Notes-installation bruges af flere brugere. Man skifter så bruger ved at skifte lokationsdokument.

Normalt kan du godt slette lokationsdokumenter, som ikke skal bruges.
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
29. april 2008 - 08:47 #8
Nej, det var ikke der den lå. Men nu er samtlige Lokations dokumenter fjernet undtaget det enkelte der bliver brugt, og det er opsat efter efter de samme indstilling jeg bruger på alle andre klienter, så tvivler på at det er Lokations dokumenterne, kan selvfølgelig finde specifikke punkter og deres indstilling frem efter behov.

Nå, nogen sagde noget med at kigge i "ID"-filen?
Jeg antager at det er SvendBent.ID filen vi snakker om?
Jeg kan ligeså godt holde mig til eksemplet da det ligger utroligt tæt på virkelighed, faktisk ville det være virkelighed hvis brugeren hed Svend Bent, men af hensyn til anonymitet for min bruger kalder jeg ham bare Svend Bent, tidligere Svend Erik.

Hvilket minder mig om at SvendErik.nsf faktisk bliver åbnet af Svend Bent/DANMARK/FIRMA NAVN, mens hele det her står på. Så altså både brugerens egen, nye Mailfil bliver åbnet sammen med brugerens Gamle "inbox". Men jeg er meget opmærksom på at det er SvendBent der logger ind og ikke SvendErik.
Avatar billede jogii Nybegynder
29. april 2008 - 21:24 #9
I lokationsdokumentet angives:
På fanebladet Mail angives postkassen der "overvåges"
På sidste faneblad "Administration" angives ID-fil.
Kan du genkende det jeg skriver?
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
30. april 2008 - 12:51 #10
På Fanebladet mail er det SvendBent.NSF, der overvåges, under administration er jeg ikke sikker på hvad der står, og hvis der endelig står noget er det mig, da jeg troede det hang sammen med Administratoren :)
Tjekker og retter, og ser hvad der sker..
Avatar billede jogii Nybegynder
30. april 2008 - 13:00 #11
Jeg kan ikke svende mig igennem det du skriver. Kan du ikke oversætte det hele til gammel/ny istedet?
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
30. april 2008 - 13:30 #12
Jo da, eller fremover kalder vi ham Svend Ny eller Svend Gammel, bedre?
Jeg kunne ikke finde administrations fanen under lokations dokumentet, men det ligger på bruger dokumentet på serveren, så har rettet det der, plus kontrolleret at det er SvendNy.nsf der er mailfilen.
Det skal dog lige replikeres ud til de forskellige server, og det ligger uden for min kontrol, så en lille uges tid før det tager effekt tror jeg.
Avatar billede jogii Nybegynder
30. april 2008 - 17:06 #13
Aflevering af post til en postkasse styres på persondokumentet i den offentlige adressebog.

Brugerens overvågning af sin egen postkasse styres i lokationsdokumentet.
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
05. maj 2008 - 08:12 #14
Ja, startede lige min egen op og kiggede, og nu kan jeg se jeg selv har en "administration, med Owner og Administrators. Begge blanke.
Prøver lige at gå ned til kunden igen og se om ikke jeg kan finde den hos hende også....
Går udfra det er "Owner" der skal stilles til Svend Ny/DANMARK/FIRMA NAVN
Avatar billede jogii Nybegynder
05. maj 2008 - 08:39 #15
Nej, Owner og Administrator er stort set ligegyldige.
Det er feltet UserID der er vigtig.
Normalt anvendes en ID-fil der hedder USER.ID. Men ID-filen kan hedde hvad som helst.
I NOTES.INI findes en linie, der hedder KEYFILE=USER.ID.
Værdien i denne linie kan styres ud fra lokationsdokumentet. På Admin-siden kan man angive hvilken ID-fil man vil bruge for den pågældende lokation.

Forestil dig du arbejder som konsulent for flere firmaer, og de har hver deres adgangskort med adgangkode etc. Det er på samme måde Notes virker.

Ring evt. 31 17 91 35 når du er hos kunden, så kan jeg guide dig igennem.
Avatar billede jogii Nybegynder
05. maj 2008 - 08:44 #16
Undskyld, I version 8 er det fanebladet "Advanced", og ikke administration. Jeg ved ikke om 6.5.1 også har et Advanced faneblad.
I den engelske udgave er label til feltet jeg taler om: "User ID to switch to:"
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
07. maj 2008 - 09:56 #17
Okay, jeg finder og tjekker lige .INI filen.
Regner med at hurtigt at kunne finde "KEYFILE", som så vil blive rettet til det rigtige navn, lyder obscurt nok til at det må være noget jeg ikke har prøvet endnu...
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
07. maj 2008 - 11:52 #18
Okay, har tjekket alt i Lotus.INI filen nu, det eneste der lige skiller sig yderligere ud er WindowsACLUSER= et eller andet tal.
Alle andre steder er den stillet til den rigtige .id fil, og .nsf fil.

På nuværende tidspunkt er jeg parat til at give op og kalde det en BUG, og den kan vi ikke klare, så må brugeren bare vænne sig til det manglende blå blink.

Hvis du er enig vil jeg Acceptere dit svar, og lade det være ved det.
Der har været meget hjælp, og det værdsætter jeg nemlig, så er det egentlig ligegyldigt om problemet blev løst.

Jeg vil heller ikke rigtigt pille mere ved det, da det trodsalt er forstyrrende at jeg overtager computeren i nu og næ, og det for brugeren ikke ser ud til at der er fremskridt.

Så skal vi ikke lade den ligge, vil lige sige endnu en gang at det er 6.5.1 versionen vi kører på, der er jo sket en del op til version 8....
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
13. maj 2008 - 10:22 #19
Sjovt, nok. Noget må være gjort rigtigt, for den virker nu... Måske det var en genstart der gjorde det...