Avatar billede raslortmus Nybegynder
24. april 2008 - 20:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke hente data fra andre ark.

Jeg har Excel 2003 i Vista.

Jeg har netop kopieret mit regnskab overpå min nye pc, men nu kan felterne ikke hente data fra andre ark. Jeg havde Excel XP på min tidligere pc.

Jeg har f.eks. en kontoplan hvor mit hovedregnskab henter kontonavne fra, men i stedet for navnet på kontoen, står der nu #VALUE!. Når jeg klikker på #VALUE! står på oppe i tekstlinien:

=IF/G13=0;0;VLOOKUP(G13;Kontoplan!§A§6:D§123;4;"Falsk))

Nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre? Er det noget sikkerhed der skal slåes fra eller en funktion der skal slåes til eller noget?
Avatar billede ladyhawke Novice
24. april 2008 - 21:25 #1
den leder i et ark der hedder Kontoplan, efter en bestemt værdi/celle... har du det på den nye maskine?
Avatar billede raslortmus Nybegynder
24. april 2008 - 22:18 #2
Ja, den ligger i samme dokument. Hele regnskabet består af 6 faneblade, hvoraf hovedregnskabet og kontoplanen er nogen af disse.
Avatar billede sleeper Nybegynder
24. april 2008 - 22:21 #3
der er ihvertfald en fejl i din vlookup - du slutter af med "falsk
og falsk burde også være oversat til engelsk når alle dine formler er engelske.

en rigtig formel burde se sådan ud

=IF(G13=0;0;VLOOKUP(G13;kontoplan!$A$6:D$123;4;false)) eller
=HVIS(G13=0;0;LOPSLAG(G13;kontoplan!$A$6:D$123;4;falsk))

eller endnu kønnere

=HVIS(G13="";"";LOPSLAG(G13;kontoplan!$A$6:D$123;4;falsk))
Avatar billede raslortmus Nybegynder
24. april 2008 - 22:29 #4
Aaaarh! Ka det så være fordi min tidligere pc havde dansk excel og den nuværende har engelsk?

Jeg kan ikke lave om på formlen da den er låst med kode... kan man få en sprogpakke eller noget der kan ordne det?
Avatar billede ladyhawke Novice
25. april 2008 - 06:05 #5
det er faktisk højst sandsynligt, men du skrev ikke at du havde skiftet version af Excel...
På den nuværende skal alle dine formler være på engelsk (bortset fra variabel navne), så din "Falsk" skal garanteret også oversættes...
Avatar billede stewen Praktikant
25. april 2008 - 09:29 #6
Kun for en god ordens skyld:

Det er ikke fordi du har skiftet version af Excel! Excel oversætter selv formler til engelsk hhv. dansk. Ellers ville jeg ikke kunne arbejde med de filer jeg modtager/sender ;)
Avatar billede raslortmus Nybegynder
26. april 2008 - 10:38 #7
Jamen, hvis excel selv oversætter, hvordan kan det så være at den her formel stadig er dansk?
Avatar billede raslortmus Nybegynder
26. april 2008 - 22:29 #8
Jeg har downloaded OpenOffice.org og det virker like a charm. Sleeper, du får pointene for at finde problemet. Så hvis du lige sender et svar... Tak!
Avatar billede sleeper Nybegynder
27. april 2008 - 09:58 #9
Værsgo... kunne du ikke få office til at virke?
Avatar billede raslortmus Nybegynder
27. april 2008 - 12:24 #10
Jeg ved det ikke helt. Gad ikke bøvle mere med det... :)