Avatar billede kovalt Nybegynder
24. april 2008 - 14:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

word.application

Hej

Jeg forsøger at gøre følgende:

Set WordApp = CreateObject("word.application")

Word er installeret på serveren - men jeg får fejlen:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied: 'CreateObject'

/Default.asp, line 5

Nogen der nogle gode forslag til hvad det er jeg skal give rettigheder. Jeg synes jeg har forsøgt mig med hele office-mappen og system32.

Så vidt jeg lige kan se er det den dll, som ligger bag jeg skal have fat i - men lige hvordan og hvorledes.

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2008 - 14:04 #1
Hvis det havde været indefor officepakken og en excel-fil skulle have fat i et Word-object - så ville man tilføje en reference vedr. Word (i VBA/Tools/References)

Ved ikke hvilke muligheder der er i ASP?
Avatar billede kovalt Nybegynder
24. april 2008 - 14:10 #2
hmmm - nej det ved jeg heller ikke.

Når jeg kalder "word.application" - vil det så være indstillingerne i word på serveren den anvender eller?

Jeg har også læst mig til at der kan være lidt knas idet mange af indstillingerne i word er koblet op på brugeren af computeren. Når man så forsøger at starte word via IUSR er der ingen indstillinger at trækkke på og Word kan derfor ikke starte.
Avatar billede kovalt Nybegynder
28. april 2008 - 20:52 #3
jeg lukker