Avatar billede doctoren Nybegynder
23. april 2008 - 23:15 Der er 1 kommentar

Data ind i C5 fra SQL server ?

Hej,
Jeg har en opgave med et ældre program som bruges til noget fakturering, der er ingen økonomi styrring i systemet, kun kunder håndtering, vare behandling og faktura udskrivninger. Samtidig bruges C5 til at håndtere kunder og økonomi.
Hvad er den bedste løsning til at trække data fra det gamle program ind i C5 således at alle fakturaer der bliver lavet dagligt, manuelt skal tastes ind i C5 ved den relevante kunde?
Jeg kan lave data eksport fra det gamle program i hvilket som helst format. Hvordan får lavet et format der kan omporteres i C5. Kan jeg få C5 til at hente data gennem en ODBC driver direkte i databasen for det gamle program ?
Jeg har ingen C5 erfaring, til gengæld har jeg skrevet det gamle program for 10 år siden, som jeg stadig supportere.
Avatar billede mariaf Juniormester
24. april 2008 - 15:11 #1
Der skal laves en eksport med kundedata og varekøb. Dette skal så bruges som grundlag for en ordre, der kan bogføres (laves til faktura). Det er ikke voldsomt kompliceret, men kræver godt kendskab til C5. Find en C5-konsulent med erfaring i den slags - så er det lavet på under ½ dag.