Avatar billede thomas- Nybegynder
20. april 2008 - 16:00 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Unmountable Boot Volume

Hej.

Da min pc stod stille længe valgte jeg at genstarte på normal basis. Men da den så skulle starte op, kom der en blå skærm op og derefter beskeden, at der var fundet fejl på computeren -

Unmountable_Boot_volume
Tekniske oplysninger:
**Stop: 0x000000ED (0x897D3590, 0xC0000006,0x0000000000,0x00000000)

Efter at have søgt lidt, har jeg fundet ud af at jeg skal sætte xp cd'en ind og trykke "r" og noget med "chkdsk".

Problemmet ligger bare i, da jeg ledte efter denne cd finder jeg en stykke papir hvor der står min Dell computer ikke kræver et cd-styresystem eller cd-drev og derfor har jeg INGEN xp cd.

Har ikke installeret ny harware eller servicepack.

Hvad gør jeg for at løse problemet?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2008 - 17:07 #1
Du kan evt. downloade og brænde www.helgec.dk/unik.iso (skal brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html) boot op på cdèn -> kør NTFS4DOS http://www.helgec.dk/ntfsdos.html -> du kan nu køre "chkdsk" dog uden parametre. Jeg går ud fra at du har forsøgt at starte i fejlsikret tilstand
Avatar billede thomas- Nybegynder
20. april 2008 - 17:19 #2
Ja, jeg har prøvet at køre i fejlsikret tilstand og når alligevel kun til den blå skærm, som fortæller om problmet.. Vil kigge nærmere på det andet du skrev, selvom det lyder enormt svært og indvinklet?
Avatar billede thomas- Nybegynder
20. april 2008 - 21:17 #3
Behøver virkelig din hjælp.

Det går sådan nogenlunde med nfts4dos, selvom  jeg fatter hat. Men hvordan kommer jeg ind og skriver chkdsk? og vil disse ændringer jeg lige har lavet med ntfs4dos ødelægge eller ændre xp eller lign. på min computer når den bliver god igen?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2008 - 21:44 #4
"Det går sådan nogenlunde med nfts4dos" du kunne jo prøve at skrive
chkdsk  -> enter
Avatar billede thomas- Nybegynder
20. april 2008 - 22:39 #5
Sorry, men er en kegle når tekninkken kommer ud på dette plan..

Hvornår i guiden omkring ntfsdos skal jeg trykke chkdsk? Jeg prøvede og den gik da også i gang med nogle ting, men intet er repareret?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 07:05 #6
Syntes du selv at det lyder sindsygt intelligent når du bl.a. skriver "Jeg prøvede og den gik da også i gang med nogle ting," Hvis du ikke er i stand til at se om computeren kører "chkdsk" så vil jeg mene at det er ganske svært at hjælpe dig uden at du som minimum har en XP-skive og endelig er det altså ingen naturlov at en "chkdsk" kan reparere din computer
Avatar billede thomas- Nybegynder
21. april 2008 - 11:23 #7
Slap dog af :s

Ja, man skulle jo nødigt forsøge at få hjælp på et community..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. april 2008 - 11:36 #8
Har du ikke mulighed for at låne en XP-CD af en bekendt?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. april 2008 - 11:39 #9
Og så ellers følge denne vejledning:

http://hcma.dk/tips1to10.htm#no9
Avatar billede andreask Nybegynder
21. april 2008 - 14:48 #10
Ved ikke hvordan jeg skal sige det her uden at lyde som en sælger men jeg prøver
Hvis du ikke har noget imod at bruge lidt penge så kan du købe et program der hedder spinrite som helt sikkert vil fixe fejlen. Har nemlig selv haft det samme problem og det viste sig at være en død sector på min harddisk som spirite kunne fixe uden at røre min data. Programmet kan findes på grc.com og kan startes fra enten en diskette,cd eller usbnølge (hvis din pc vil). Hvis derimod du vil gendanne din dell til som den var da du fik den mener jeg du kan trykke ctrl+F11 når den starter. Husk at du mister alt der ligger på den.
Avatar billede thomas- Nybegynder
21. april 2008 - 16:39 #11
Tak for svarene thesheriff og andreask.

Nu får jeg xp cd'en af en bekendt i morgen og så håber jeg chkdsk vil hjælpe, ellers er jeg nok nødsaget til at lave en ctrl+f11 (hvilket jeg ikke vidste man kunne)

mvh
Avatar billede off-line Nybegynder
21. april 2008 - 17:47 #12
helgec - Så fik du tilføjet endnu en på listen af brugere, som skal have at vide,
de er dumme. Samler du? eller kan du bare ikke lade være?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 19:48 #13
Hvad tænker du på??
Avatar billede off-line Nybegynder
21. april 2008 - 22:19 #14
Underligt spørgsmål fra dig, men for at lette hukommelsen lidt på vej:
Kommentar: helgec
Og blandt mange andre: http://www.eksperten.dk/spm/827960
Kommentar: helgec
Hvis jeg ville, kunne jeg lave en hel liste, men hvad skulle det nytte?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 22:29 #15
S`rry for spam, "jasveg" hvorfor sidder du dog og spammer i tråde du iøvrigt slet ikke deltager i udover at gøre dig bemærket som du gør i utallige andre tråde og bare rolig jeg gider ikke at finde dem frem.
Du kender jo både min mail adresse og mit telefonnummer som du jo har brugt når du selv havde problemer du ikke ønskede udbassuneret på eksperten, brug dog de muligheder hvis du føler du har et budskab at aflevere og lad være med at belaste Eksperten med sådanne indlæg
Avatar billede off-line Nybegynder
21. april 2008 - 22:45 #16
Ja jeg kender jo godt din absurde holdning. Du forbeholder dig retten til
groft at nedgøre andre brugere her på Eksperten, som også i dette link, men
forlanger, at de ikke må svare igen, men i stedet skriver til din mail, så
ingen andre ser svaret. Det er da et latterlig krav!
Desuden har jeg aldrig haft noget, som jeg ikke ønskede ud på Eksperten. Det
var dig selv, som foreslog, jeg ringede til dig. Og det var fint nok. Og det
bliver du åbentbart aldrig træt af at nævne. Står jeg i taknemmelighedsgæld til dig,
for det,så jeg herefter må tåle enhver uforskammethed fra din side, uden at svare igen?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2008 - 11:16 #17
Lidt respons fra spørger??
Avatar billede thomas- Nybegynder
25. april 2008 - 13:01 #18
Jeg modtog en xp cd og lavede en chkdsk men det lykkedes ikke. Til sidst tog jeg den beslutning at reboote´computeren. Egentlig fint nok at få ryddet lidt op i computeren da jeg havde meget på den. Og jeg mistede ikke noget vildt vigtig. Men tak for hjælpen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. april 2008 - 13:23 #19
Husk at lukke spørgsmålet.

Læs gerne denne faq: http://expfaq.dk/
Avatar billede thomas- Nybegynder
25. april 2008 - 13:33 #20
Lukket og tak for svarene
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. april 2008 - 13:36 #21
Husk at acceptere dit eget svar - marker dit nick i den grå boks og vælg Accepter :)