Avatar billede frede92 Nybegynder
19. april 2008 - 09:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløse problemer i Ubuntu 8

Hejsa.

Jeg har nogle problemer med mit trådløse netværk på min Ubunyu 8 live-distro.

Kører et netværk, sikret med 10 decimaler WEP.

Men kan bare ikke forbinde til det fra min Ubuntu...

Hver gang når jeg har skrevet koden, bliver jeg bare bedt om den igen efter et stykke tid...

Kan det have noget at gøre med at det er Live-udgaven af Ubuntu, og ikke den færdiginstallerede version?

Og forresten, kablet net virker fint.

Har nu prøvet alle mulige tænkelige kombinationer under forbind, men kan bare ikke få det til at lykkedes!

Håber I har et svar derude!
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. april 2008 - 10:06 #1
Umiddelbart tror jeg dit problem ligger i det er en livecd som du selv beskiver.
Nøglen der skal den jo gemme et sted, og det eneste sted en livecd har adgang til at gemme er i rammene.

Dette betyder at på et tidspunkt vil rammene "slippe" disse informationer, og du vil dermed miste nøglen og forbindelsen til dit trådløse.

Muligvis kan du prøve uden kode i et kort stykke tid og se om det hjælper på problemet.
Avatar billede frede92 Nybegynder
30. april 2008 - 10:43 #2
Hej, fandt selv ud af det, uden hjælp fra dit svar (Selvom det er det rigtige (delvist))

Det hjalp at installere systemet fast.

Men ellers tak for hjælpen!
Avatar billede frede92 Nybegynder
30. april 2008 - 10:43 #3
Tråden er lukket :)