Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
18. april 2008 - 18:34 Der er 2 kommentarer

Vedr. forbindelsesspecifikt DNS-suffiks

Hejsa!

Jeg hjælper pt. min kæreste med hendes computer, da hun har forsøgt at få den på sin skoles netværk men fik afslag af it-administratoren. Han havde åbenbart ikke den store Vista know-how, og brokkede sig over hun ikke var administrator (host UAC?).
Derudover brokkede han siger over at deres netværk ikke fungerede fordi han fandt en forbindelsesspecifikt DNS-suffiks.

Jeg har ikke helt rodet med den slags før - men computeren er en præinstalleret Dell. Så vidt jeg kan læse mig frem til har det noget med IPv6 at gøre, hvilket jo egentlig ikke burde være nødvendigt på hendes computer.. Egentlig burde jeg have geninstalleret den fra start, men nu vil jeg egentlig bare finde en løsning. Hun kan ikke overkomme at installere alle programmer osv. igen :) Den er kun en måneds tid gammel...

Her er c/p af en ipconfig /all:

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort Bluetooth-netværksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::9911:8138:a8ce:fbe3%9
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.3
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : lcj.emea.dell.com

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:d5c7:a2ca:5c:b35:af5f:1e61
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5c:b35:af5f:1e61%13
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : ::

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5efe:10.0.0.3%20
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 10:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

------------------------------------

Jeg skal altså have fjernet det forbindelsesspecifikke DNS-suffiks - jeg kan ikke finde det inde hos forbindelsernes indstillinger for hverken IPv4 ell. IPv6 og blot slette det.

Btw - hvorfor har den oprettet så mange tunnel-forbindelser? Og hvad er det?

På forhånd tak !
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 09:15 #1
slå UAC fra så du har fuld kontrol over pc.

step 1

http://www.vistaguide.dk/tweaks/tweaks/browse/3/article/5/slaa-brugerko.html

step 2

http://www.vistaguide.dk/tips/tips/browse/4/article/6/slaa-super-ad.html

så kan administratoren da ikke klage over der ikke er fuld ret over pc.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2011 - 09:27 #2
var det svaret