Avatar billede ylwen Nybegynder
18. april 2008 - 17:15 Der er 6 kommentarer

Custom MembershipProvider

Jeg skal have lavet en login- registrerings- form på en web side. Til det havde jeg planer om at bruge de controllere der allerede findes i VS2008 (og i 2005). De bruger membershipProvider og er meget nemme at sætte op. Desværre er det ikke helt nemt hvis man vil have gemt flere detaljer om brugeren. F.eks. ville jeg gerne have for og efternavn med.

Er der nogen her der har lavet en custom membershipProvider, som kan fortælle mig hvordan jeg får den implementeret i min webside og hvordan jeg ændre den så den kommer til at passe til mine behov?
Avatar billede ylwen Nybegynder
18. april 2008 - 21:56 #2
Jeg syntes ikke der er nogen af de nævnte links der fører mig tættere på en løsning. De to første beskriver hvordan man bruger komponenterne og den sidste dækker ikke de ting jeg efterspørger.
Jeg ville meget gerne se en custom membershipProvider med tilføjede felter (feks navn og adresse) som virkede på en ekstern sql db.
Avatar billede rejx Nybegynder
22. april 2008 - 09:03 #3
Kan du ikke ved at bruge profiles, referere med en id over til egen database, og gemme dine data i din "egen" database?
Avatar billede ylwen Nybegynder
22. april 2008 - 12:51 #4
jeg har fundet ud af at ændre web.config så den gemmer data i egen database. Det jeg savner er en udførlig vejledning til hvordan man laver sin egen custom membershipprovider, så den feks har Fornavn, Efternavn, Adresse, osv.
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2008 - 19:39 #5
MembershipUser har en property ved navn ProviderUserKey, som er af typen object. Der kan du "binde" din egen User-type på og så i CreateUser sørge for at den gemmes til din database helst som du vil. Og ligeledes i GetUser sørge for at få dit eget User objekt knyttet til ProviderUserKey propertien.
Avatar billede ylwen Nybegynder
23. april 2008 - 20:44 #6
Og det gør man hvordan?