Avatar billede nigo_ Nybegynder
17. april 2008 - 15:46 Der er 3 kommentarer

PHP Mail() function, problemer med eksterne mails

Hej!

Søger nogle folk der har rodet meget med mail() functionen, da vi har et problem vi ikke umiddelbart kan løse.

Vores problem stilling er at vi sagtens kan sende en mail via. vores password recovery, til en local mail.

Altså. På den host vi har vores side liggende med PHP, mySQL, er der også en mail server. Hvis jeg bruger mailen caren@h4x3r.dk på min bruger, som jeg skal ha password fra, kommer mailen frem.
Ændre jeg mailen til fx. xxxxx@gmail.com, når den aldrig frem, altså eksternt, men ikke fejlmeddellelser.

Problemet er hvorn vi skal fejlfinde på det, fordi hvis jeg logger ind på caren@h4x3r.dk gennem hans webmail, og sender eksternt virker det.

Hvor skal vi kigge og evt ændre på hans mail server? Er det nogle apache services vi skal ha startet, eller er det nogle config filer vi skal ind i, evt. nogle porte der skal åbnes?

Koden virker fint og lokalt kan vi sende mails gennem scriptet, men ikke når det er en ekstern mail.

Vi er meget på bar bund PT :(.

vh.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. april 2008 - 15:54 #1
Hvilke headers bruger du? Tror det automatisk bliver lagt i spambakken, hvis der ikke er de rigtige headers. Kig evt. på www.php.net/mail
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. april 2008 - 15:55 #2
Og det er i spambakken hos gmail, hotmail osv.
Avatar billede nigo_ Nybegynder
17. april 2008 - 17:28 #3
Det er ikke gmail/hotmail den er sendt til, men min private.

Så det er ikke tilfældet, var bare et eksempel på den eksterne mail