Avatar billede lasserasch Juniormester
17. april 2008 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mit datagridview cracher på små skærme.

Hejsa.

Jeg har et datagridview på form1, som bliver fyldt med rækker fra form2.

Scrollbars på griddet bliver ikke lange nok af en eller anden grund. Det er som om den stopper med at forstørre min scrollbar midt i processen.

Når brugeren så bladrer rækkerne igennem med pil ned tasten, så opstår der et system.argumentoutofrange exception.

Alt afhængig af hvor stor skærmen er, som programmet afvikles på. Hvis opløsningen er 1280X1024, så virker det fint også med scrollbars, men hvis den er 1024X768 så opstår problemet.

Her er stacktrace :

"  ved System.Windows.Forms.ScrollBar.set_Value(Int32 value)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.ScrollRows(Int32 rowCount, Int32 deltaY, ScrollEventType scrollEventType)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.ScrollRowsByCount(Int32 rows, ScrollEventType scrollEventType)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.ScrollRowIntoView(Int32 columnIndex, Int32 rowIndex, Boolean committed, Boolean forCurrentCellChange)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.ScrollIntoView(Int32 columnIndex, Int32 rowIndex, Boolean forCurrentCellChange)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.ProcessDownKeyInternal(Keys keyData, Boolean& moved)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.ProcessDownKey(Keys keyData)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.ProcessDataGridViewKey(KeyEventArgs e)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.OnKeyDown(KeyEventArgs e)\r\n  ved System.Windows.Forms.Control.ProcessKeyEventArgs(Message& m)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.ProcessKeyEventArgs(Message& m)\r\n  ved System.Windows.Forms.Control.ProcessKeyMessage(Message& m)\r\n  ved System.Windows.Forms.Control.WmKeyChar(Message& m)\r\n  ved System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)\r\n  ved System.Windows.Forms.DataGridView.WndProc(Message& m)\r\n  ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)\r\n  ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)\r\n  ved System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)\r\n  ved System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.DispatchMessageW(MSG& msg)\r\n  ved System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)\r\n  ved System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)\r\n  ved System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)\r\n  ved System.Windows.Forms.Application.Run(Form mainForm)\r\n  ved Kalkulation.Program.Main() i C:\\svn\lr\\Calcsystem\\Program.cs:linje 24"

Exception Message er : {"Værdien '240' er ugyldig for 'Value'. 'Value' skal være mellem 'minimum' og 'maximum'.\r\nParameternavn: Value"}

Forstår ikke lige hvad der sker... Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes?

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. april 2008 - 11:46 #1
Det er jo sansynligvis noget med at den forsøger at sætte scrollbarens position, men fordi scrollbaren ikke er lang nok (som så er det mystiske) så løber den ind i en augument out of range...

Forstår bare ikke hvorfor min scrollbar ikke bliver lang nok....
Avatar billede neshamar1975 Nybegynder
24. april 2008 - 10:51 #2
mit umiddelbare gæt ville være at du har sat autosize på "vinduet" og minnimum size på gridview
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. oktober 2010 - 20:44 #3
lukket