Avatar billede eia Nybegynder
19. juni 2001 - 12:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

redigere på flere sider samtidig

Jeg har en del linker på hovedsiden (venstre side) som jeg vi forandre/slette/tilføye. disse linkene er også på andre sider, kan jeg forandre det på hovedsiden og få det oppdatret på de andre?

http://home.online.no/~eirii/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juni 2001 - 13:17 #1
Hvis du laver det i dreamweaver og dine undersider ser stort set lige sådan ud kan du lave en template du kan genbruge på alle sider. Når du så skifter link´s gemmer du bare templaten igen og alle sider er opdateret. Hvis ikke du har brugt en template er du nødt til først at lave det hele om. Næsten gang er det så tilgengæld en hel del lettere....

/Nikolaj

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. juni 2001 - 13:18 #2
Det burde du kunne, såfremt du bruger en skabelon.

:-)  Karsten
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juni 2001 - 13:18 #3
nemlig *ggg*
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. juni 2001 - 13:27 #4
lidt for langsom denne gang.
Godt gået

:-) Karsten
Avatar billede mrjowns Novice
19. juni 2001 - 18:37 #5
Er stadig gang i folk herinde?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. juni 2001 - 18:39 #6
jep
Avatar billede mrjowns Novice
19. juni 2001 - 18:43 #7
Hvis du har mulighed for at bruge SSI så skulle du klart gøre det. Men undersøg det hos din udbyder om de har SSI installeret på deres server. SSI minder lidt om ASP:

<!--#include file=\"filnavn.htm\"-->

så indsættes det html ganske simpelt på siden. Jeg bruger det selv og det fungerer perfekt. Du kan læse mere på http://www.html.dk/tutorials/ssi/
--jowns--
Avatar billede mrjowns Novice
19. juni 2001 - 19:33 #8
Lige lidt forklaring hvis du ikke kender SSI: Du laver en alm. .htm-side med den menu du skal bruge på flere sider. Derefter sætter du bare ovenstående kode ind i på de sider, hvor din menu skal være. Vær opmærksom på, at du bruger \"fulde\" links (http://www...osv) så siden også kan bruges selvom du indsætter menuen på sider der ligger i andre mapper. Det var alt jeg ville tilbyde for sølle 15p!
Avatar billede mrjowns Novice
20. juni 2001 - 17:14 #9
Response plz...!
Avatar billede eia Nybegynder
22. juni 2001 - 13:13 #10
funket, takk