Avatar billede mydream Nybegynder
16. april 2008 - 08:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spamfilter venligt nyhedsbrev

Jeg får efterhånden rigtig mange beskeder om at mit nyhedsbrev bliver fanget i spamfiltre hos mine medlemmer. Det er drønirriterende, og jeg er sikker på, at jeg kan gøre nogle få ting for at ændre på det.

Jeg har bl.a. fået denne kode tilsendt fra et medlem med Spamfighter. Er der nogen der kan oversætte den og fortælle mig, hvor jeg bør gribe ind?

---------------------------

Content analysis details:  (4.9 points, 4.6 required)

pts rule name              description
---- ----------------------
--------------------------------------------------
0.0 HTML_IMAGE_RATIO_06    BODY: HTML has a low ratio of text to image area
0.0 HTML_MESSAGE          BODY: HTML included in message
0.0 HTML_IFRAME_SRC        BODY: Message has HTML IFRAME tag with SRC URI
1.7 MIME_HTML_ONLY        BODY: Message only has text/html MIME parts
1.8 MIME_QP_LONG_LINE      RAW: Quoted-printable line longer than 76 chars
0.1 RDNS_NONE              Delivered to trusted network by a host with no
rDNS
0.0 MISSING_MIMEOLE        Message has X-MSMail-Priority, but no X-MimeOLE
1.3 SUBJECT_NEEDS_ENCODING SUBJECT_NEEDS_ENCODING

The original message was not completely plain text, and may be unsafe to open with some email clients; in particular, it may contain a virus, or confirm that your address can receive spam.  If you wish to view it, it may be safer to save it to a file and open it with an editor.
Avatar billede fennec Nybegynder
16. april 2008 - 08:58 #1
Du skal tjekke hvad du får af point i de forskellige katagorier. F.eks får du 1,8 point fordi du har et printbar ord som er længere end sammenhængende tegn. Sikkert et link. Lav det link om til noget ala:
<a href="http://dinside.dk/side.asp?id=kjfksksdskdsd">Klik her</a>

Og smid en encoding på din mail. Der har du 1,3 point at hente.
Avatar billede fennec Nybegynder
16. april 2008 - 08:59 #2
... som er længere end 76 sammenhængende tegn...
Avatar billede mydream Nybegynder
16. april 2008 - 09:02 #3
dvs. ingen lange links, men hvad mener du med encoding? Hvad er det præcis jeg skal sætte på?
Avatar billede fennec Nybegynder
16. april 2008 - 09:16 #4
Lige som man kan sætte charset og encoding på HTML sider, kan man også gøre det på mails. Hvilken mailkomponent bruger du til at sende med?
Avatar billede mydream Nybegynder
16. april 2008 - 09:23 #5
SMTPsvg.Mailer
Avatar billede mydream Nybegynder
16. april 2008 - 09:23 #6
Er det ligesom f.eks. Mailer.Subject = "hej". Er der så også et "efternavn" der handler om Encoding?
Avatar billede fennec Nybegynder
16. april 2008 - 09:32 #7
Jep, hvis den har muligheden. Ellers skal selv skrive det i headeren, men den mulighed har du måske heller ikke. Kender desvære ikke SMTPsvg.Mailer så kan ikke være sikker.

Jeg ser lig om der finden en manual til den.
Avatar billede mydream Nybegynder
16. april 2008 - 09:34 #8
Det er bare AspMail
Avatar billede mydream Nybegynder
16. april 2008 - 09:37 #9
Mailer.CharSet = 2 ??
Avatar billede fennec Nybegynder
16. april 2008 - 09:43 #10
Jeps, den og ContentType skal du have på.
Mailer.ContentType = "text/html"
Avatar billede mydream Nybegynder
16. april 2008 - 09:45 #11
Det er super. Mange tak for hjælpen. !!! Lægger du et svar?
Avatar billede fennec Nybegynder
16. april 2008 - 10:14 #12
.o) <-- One Eyed Jack