Avatar billede loho03 Nybegynder
15. april 2008 - 16:55 Der er 21 kommentarer

Trådløs netværk

Vi har fået installeret trådløs netværk på en computer i huset og vil gerne hvis nogen kan fortælle mig hvordan jeg får andre computere kørt op til at køre på dette trådløse netværk.
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2008 - 17:08 #1
Det kræver vist en yderligere forklaring.

En pc med trådløs netværk.

Er der en også en trådløs router?

Lan forbindelser?

Styresystemer?

Sådan lidt mere generelt.
Avatar billede loho03 Nybegynder
15. april 2008 - 17:22 #2
Jeg er ikke så klog, men lidt kan jeg hjælpe med det er selvfølig en trådløs router der er installeret på en computer og så skal jeg fra en anden computer have oprettet forbindelsen til dette trådløse netværk. Forstår du hvad jeg mener og kan du forklare mig hvor jeg finder  det andet du spørger om
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2008 - 18:06 #3
Lan = kabel opkobling

Hvis det er to trådløse pc´er. Så skal du logge ind på routeren med den ene.

Hvilken router har også betydning, så oplys type?
Avatar billede loho03 Nybegynder
15. april 2008 - 19:29 #4
Den ene maskine er logget på routeren. Det er en linksys type  wirless-G 2,4 ghz
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2008 - 19:37 #5
Okay skal vi lige køre det igennem inden jeg skal sove?

login ind på routeren, som regel 192.168.0.1

find faneblad "wireless"
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2008 - 19:50 #6
Ellers kan du lige prøve det øverste link på denne side, hvis du kan Engelsk. Betyder det at den selv konfigurer dit netværk. Prøv evt. at se om den virker.

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_CASupport_C1&childpagename=US%2FLayout&cid=1166859678292&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=7829277881L05

Ellers kan du svare mig lidt hurtigere.
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2008 - 19:51 #7
hvis du kan Engelsk = hvis du ikke kan Engelsk, haha
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2008 - 20:52 #8
Har du fået det til at virke eller hvor langt er du kommet?
Avatar billede loho03 Nybegynder
15. april 2008 - 21:30 #9
Nej jeg har ikke fået det til at virke. Jeg tror du misforstår mig lidt. Vi har en computer som er kører på stofanet og den har vi installeret routeren og det trådløse netværk, men den jeg sidder og skriver til dig på skal koples op så den også kan køre trådløs netværk og det er det vi ikke kan få til at fungere
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2008 - 22:31 #10
Okay så den du sidder ved, skal du højre klikke på det trådløse netværkskort - find status og vælg trådløse egenskaber - og indsætte "koden" fra router "under wireless" som du logger på via den anden pc.

Hvilken sikkerhed bruger du "wep" eller "wpa" skal du også lige finde ud af.
Avatar billede loho03 Nybegynder
16. april 2008 - 18:57 #11
Det kan godt være du synes jeg er lidt dum og det er også rigtig, men hvor finder jeg det trådløse netværkskort henne
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. april 2008 - 19:00 #12
Kører du xp eller vista eller hvad?
Avatar billede loho03 Nybegynder
16. april 2008 - 19:17 #13
Jeg kører xp
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. april 2008 - 19:18 #14
i start og kontrol panel find netværksforbindelser - der skulle du gerne kunne finde det.
Avatar billede loho03 Nybegynder
16. april 2008 - 19:23 #15
jeg har en der hedder guiden trådløs netværk. Er det den jeg skal bruge
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. april 2008 - 19:34 #16
Nej, den hedder netværksforbindelser.
Avatar billede loho03 Nybegynder
16. april 2008 - 19:36 #17
Der har jeg kun min lanforbindelse
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. april 2008 - 19:43 #18
Har du overhovedet et trådløs netværkskort i pc´en?
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. april 2008 - 19:44 #19
Er det en bærbar?
Avatar billede loho03 Nybegynder
16. april 2008 - 19:49 #20
Nej det er en stationær. Ja der er et trådløst kort i pc'en, for der har været et klog hoved her og haft det til at virke på et tidspunkt.
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. april 2008 - 19:56 #21
Så skulle det jo også kunne ses under netværksforbindelser.

Ellers prøv - i start "netværkssteder" og vælg netværksforbindelser i venstre side.