Avatar billede david89 Nybegynder
14. april 2008 - 20:03 Der er 8 kommentarer

avchd med panasonic

Jeg har lige ehververt mig et Panasonic HDC-SD9 digital video kamera. Jeg er dog stødt på problemer ifb. med redigering af det optaget materiale på min PC.

Mine PC'er vil ganske enkelt ikke køre materialet uden enorme forsinkelser i afspilningen. Mine PC'er er forholdvist high end og med nye GPU'er - så hardwaren burde ikke være problemet omend Pinnacle siger at der ikke er nok kraft på GPU'en. Hvis nogen skulle være i tvivl er det ene kort jeg ejer et 2600XT fra ati hvilket understøtter HD.

Så nogen, der har nogen íde om hvad problemet kan være?

David
Avatar billede henninga Novice
27. april 2008 - 10:52 #1
Hardware er dit problem.
Prøv at se her:  www.abmedia.dk/video/hdv

Men hvis du har Power DVD er der et program som hedder Cyberlink Advisor  som kan fortælle dig om dit system er klar til HD afspilning.
Avatar billede david89 Nybegynder
27. april 2008 - 12:16 #2
4GB ram, dual core 2.66 overclocket til +3, Ati 2600XT HD gpu, som er det kraftigste på markedet.

Det burde altså være rigeligt. Snakkede med en panasonic supporter. han havde selv det KRAFTIGSTE udstyr på markedet og forstod heller hvorfor han ikke selv kunne afspille formatet på hans PC. Han håbede på at det var mangel på god software og understøttelse af formatet i disse.

Har forsøgt med Pinnacle, nyeste premierer m.m.
Avatar billede henninga Novice
27. april 2008 - 21:31 #3
AVCHD er et underligt format som mange har svært ved at afspille fordi kameraleverandørerne åbenbart ikke holder sig til en standard.
Det er korrekt som du skriver, at din hardware ikke mangler noget og så er der jo kun software tilbage.
På dette link kan du læse om problemer med afspilning og måske en løsning du kan bruge.
http://crave.cnet.com/8301-1_105-9746777-1.html

/Henninga
Avatar billede trav4u2 Novice
31. maj 2008 - 19:59 #4
Du kan evt. prøve om det fungerer bedre med den løsning jeg har foreslået her:
http://www.eksperten.dk/spm/833097
Avatar billede henninga Novice
01. juni 2008 - 00:49 #5
Jeg har et ATI 2400PRO kort som kan køre HD. Men det kræver DirectX 10 som åbenbart kun kører under Windows Vista.
I hvert fald kan jeg ikke afspille HD video med min XP Pro maskine, men det går fint når kortet er monteret i min Vista Business maskine.
Så dit problem ligger måske osse der.
Avatar billede david89 Nybegynder
23. juni 2008 - 18:32 #6
tak for svarene. jeg fandt dog frem til at den eneste løsning var at konventere skidtet til m2t. så må jeg vente på at der dukker nogle ordentlige programmer op, som kan køre avhcd - udover panasonics medfølgende. ligger i et svar?
Avatar billede henninga Novice
23. juni 2008 - 20:40 #7
Hej
Jeg skal ikke have point.
Se iøvrigt her angående Premiere Pro: http://www.adobeforums.com/webx/.59b59b96/2
Avatar billede trav4u2 Novice
24. juni 2008 - 00:19 #8
Jeg springer også over points ;)