Avatar billede tylkum Nybegynder
19. juni 2001 - 10:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Authorized

Jeg har en Notes base, som jeg skal have adgang til. Problemet er blot, at den er hevet ud af en server, der gik ned. Nu kan jeg ikke åbne den, fordi jeg ikke er authorized. Hvordan kan jeg få fat i de data?
Jeg ved godt man burde have en back up, men det har jeg ikke. Jeg har kun min klient og en base, ingen server...
Avatar billede roed Nybegynder
19. juni 2001 - 10:42 #1
Du burde kunne ændre din adgang i alle baser hvis de ligger lokalt på din maskine. Det skulle så være muligt at give default adgang!!!
Avatar billede wise Seniormester
19. juni 2001 - 10:50 #2
JA, men mindre access-control-listen er sat op til ikke at tillade fuld adgang fra local.
Men prøv først og fremmest at åbne basen lokalt som Roed siger.
Det gør du ved at vælge åben, og så pege på selve filen - ikke via en server.
Hvis du stadig ikke kan komme ind er du lidt på den.

Mig bekendt findes der nogle metoder når man har fil adgang, men prøv lige at skriv igen hvis vi skal til at undersøge dem....
Avatar billede tylkum Nybegynder
19. juni 2001 - 10:54 #3
Jeg har kun lokal adgang. Serveren er fuldstændig ude af billedet. Jeg har basen på min lokale maskine, og jeg kan ikke komme tila t skrive noget password eller andet. Jeg får blot at vide jeg ikke er authorized, når jeg browser mig frem til filen lokalt... Arrggghhh Hjælp!!
Avatar billede roed Nybegynder
19. juni 2001 - 11:04 #4
Det lyder mærkeligt at du ikke kan åbne den når den ligger lokalt! Jeg har testet på det og sat acl´en for alle til no access, men jag kan staig komme ind i basen. Tror du ikke basen er røget med ned sammen med serveren??? Så den evt. er ødelagt??
Avatar billede wise Seniormester
19. juni 2001 - 11:12 #5
Hvis du sætter til No aceess OG sætter \"ENFORCE CONSISTENT ACL ACROSS ALL REPLICAS\" under fanen avanceret (shjh) kan du ikke komme ind.
Enforce consisten.... sikre nemlig mod at folk får for meget rettighed lokalt....
Avatar billede wise Seniormester
19. juni 2001 - 11:17 #6
Jeg mener jeg engang fik en agent eller et program der kunne løse dette, men kan ikke finde det...
Jeg venter pt på svar fra en \"notes haj\"
Avatar billede roed Nybegynder
19. juni 2001 - 11:21 #7
Cooool, så lærte jeg sgu også noget idag. Fed lille feature, som jeg har ledt efter...hehe. Tak wise ;-)
Avatar billede tylkum Nybegynder
19. juni 2001 - 12:09 #8
Jeg tror ikke base-filen er gået ned. Den har jeg fra en backup. Men i samme øjeblik jeg browser mig frem via Open database får jeg en besked om at jeg ikke kan åbne filen. \"You are not authorized to open til fil\" Jeg kan kun sige \"OK\" og så sker der ikke mere...
Avatar billede wise Seniormester
19. juni 2001 - 12:11 #9
Jeg har lige fået tilsendt en database med en agent der skulle kunne klare det.
JEG HAR IKKE SELV PRØVET DEN!!!
Hvis du vil have den pr mail, så sig til !!
Avatar billede wise Seniormester
19. juni 2001 - 12:13 #10
Hvis du ikke vil sende din mail her, kan du sende den til min icq 4618299
Avatar billede roenving Novice
20. juni 2001 - 14:50 #11
Har du prøvet at oprette en lokal gruppe \'LocalDomainServers\' og sætte dig selv ind i den?

I de fleste server-oprettede databaser vil denne gruppe være oprettet. Problemet kan dog så blive at man skal være server fordi gruppen er sat til \'Server group\' -- og man derfor kun kan bruge den gruppe-ID som server.
hth
jes
Avatar billede jjj Nybegynder
20. oktober 2001 - 21:46 #12
prøv at køre denne agent localt, det kan godt være at den kun virker fra en ver. 4
Sub Initialize
Dim db As New NotesDatabase (\"\",\"mail/navn\") \' put your database name here
Call db.grantaccess(\"-default-\",ACLLEVEL_MANAGER)
End Sub
ellers kan du sætte følgende setting i notes.ini filen lokalt fra en ver. 4 klient, den virker ikke i ver. 5
DISABLE_LOCAL_ACCESS_CONTROL=0
Avatar billede roed Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:40 #13
Mon ikke det var på tide at lukke dette spørgsmål???