Avatar billede dummernik Nybegynder
12. april 2008 - 20:06 Der er 17 kommentarer

Mystisk mus eller grafikkort

Er der nogen der kan hjælpe mig ?
Jeg er ved at gå amok, hver gang jeg peger
på en fil åbner den sig uden jeg dobbeltklikker
selvom der i mappeindstillinger står
dobbelklik for at åbne enkeltklik for at markere
musen er en logitech mx 1000 har opdateret drivere
eller kan det være mit grafikkorts drivere
geforce 8500gt også opdateret drivere
og en anden ting der irriterer mig er hver gang
jeg åbner et drev står der vis ikoner med filoplysninger selvom jeg retter det til vis ikoner.
Hilsen Kaj
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2008 - 20:28 #1
gør alle mus det?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. april 2008 - 20:33 #2
Gå ind, i f.eks. C-drevet, under funktioner/mappeindstillinger, der kan du se,
om der er sat til enkelt klik eller dobbeltklik.
Avatar billede dummernik Nybegynder
12. april 2008 - 20:42 #3
Jamen jeg skrev jo
selvom der i mappeindstillinger står
dobbelklik for at åbne enkeltklik for at markere
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2008 - 20:53 #4
er det kun den mus der gør det?
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2008 - 20:54 #5
hvis ja, så må fejen være i opsætningen af musen
Avatar billede dummernik Nybegynder
12. april 2008 - 21:16 #6
jeg prøver med en logitech g7 og vender tilbage
Avatar billede dummernik Nybegynder
12. april 2008 - 22:28 #7
Desværre det hjalp ikke andre muligheder
eller skal jeg formatere for at få skidtet
til at gøre som jeg vil
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2008 - 22:43 #8
er det xp du køre med?
Avatar billede off-line Nybegynder
13. april 2008 - 00:40 #9
Ok, undskyld jeg ikke fik læst teksten ordentlig. Og nej ingen mus opfører sig
sådan som du beskriver. Prøv at slette musen i enhedshåndtering, og lad windows
finde den igen, ved genstart, før du lægger en Logitech driver ind.
Avatar billede dummernik Nybegynder
13. april 2008 - 10:08 #10
Jeg kører med XP pro, hvis jeg sletter musen i enhedshåndtering
skal jeg vel også slette mappen i programmer ikke ?
Avatar billede off-line Nybegynder
13. april 2008 - 12:25 #11
Nej det er ikke nødvendigt, det er driveren det drejer sig om, så det er
den du kan prøve at slette.
Avatar billede dummernik Nybegynder
13. april 2008 - 18:34 #12
Jeg fjernede musen i enhedshåndtering, da den genstartede var
den instaleret af sig selv, jeg er lige vidt og kan hun se en
formatering kan hjælpe
Avatar billede off-line Nybegynder
13. april 2008 - 19:14 #13
Ja musen skal findes, men den driver du selv installerede er væk.
Har du prøver CHKDSK?
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver chkdsk /r /p  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.

Du kan også prøve en "Repair"
"Repair"

Boot op med Windows CD. Ved valget mellem at trykke på "R" for
for at gå i konsollen, og at "Trykkke på Enter" for installation,
trykkes der på "Enter".
Ved installationen vil Windows fortælle, at der allerede er et
styresystem installeret, og man bliver spurgt, om man vil forsøge,
at reparere, eller om man vil foretage en nyinstallation.
Denne gang skal man så vælge "R" for reparation. Windows vil så
installere et nyt styresystem, uden at slette de eksisterende data.

Hvis den Windows CD man benytter kræver nøgle, så hav den parat.
Hvis man foretager en "Repair"for at bruge Windows på et nyt bundkort,
skal man huske, når Windows starter op, at installere den CD, som
fulgte med bundkortet, og som indeholder alle bundkorts driverne.
Hvis det er et helt andet bundkort, dvs. med et andet chipset, skal
man ikke forsøge at starte windows, men bare boote op på winCDén.

Da den Windows som bliver installeret er ny, har den ingen
opdateringer. D.vs. Man er nød til at tage en tur rundt om Microsoft,
for at hente dem alle igen.

Under "Repair" som jo er en "ny" installation, bør man tage sin
internet forbindelse fra.
Avatar billede dummernik Nybegynder
13. april 2008 - 19:51 #14
det har jeg prøvet en repair der går altid kuk i den, så hellere forfra der er sket andre ting efter jeg talte med en supporter fra
norge, musen driller og hver gang jeg siger arranger ikoner efter
navn næste gang jeg åbner mappen er det arranger efter type, det har den før ikke gjort, det med at tage netstikket ud ved jeg også af bitter erfaring
men tak for hjælpen begge to, hvordan skal jeg fordele pointene, kan jeg give 100 til hver eller 2 gange 50 ???
Avatar billede off-line Nybegynder
13. april 2008 - 21:27 #15
Tak, men de point du har tiltænkt mig, kan du selv beholde:)
Avatar billede jacla Nybegynder
15. april 2008 - 10:03 #16
Ja men ikke point hvis dit problem ikke blev løst C",)
Avatar billede dummernik Nybegynder
15. april 2008 - 10:35 #17
problemet bliver løst ved at jeg formaterer, for at
komme af med de ting der skete efter jeg talte med
en norsk supporter fra samsung, efter det skete der
mærkelige ting.
Jeg vil gerne give point til begge, hvordan gør jeg ???