Avatar billede heglund Nybegynder
11. april 2008 - 15:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lyd på ASUS A8N SLI DELUXE motherboard

Hejsa

Jeg syntes jeg har prøvet alt så nu prøver jeg at hører om der er nogen herinde som kan hjælpe mig.

Jeg får ikke noget lyd ud af mit motherboard. Den detektere fint højtalerene med der kommer ikke noget lyd ud. Hvis jeg prøver at skifte til en af de andre udgange som normalt bruges til surrond lyd kan jeg godt få lyd når jeg sætter driveren op til at kører 8 kanals lyd. Dog ikke når jeg skal lytte til film eller lign via f.eks. MS  media player.

MVH

Lars
Avatar billede darrich Novice
14. april 2008 - 13:45 #1
Lyder spøjst.
Et par tanker om, hvad der kan forhindre lyden i at fungere ordentligt.

1. tjek kontrolpanel, system, hardware, enhedshåndtering at der ikke er er problemer med selve enheden der.
Prøv eventuelt og slette enheden, genstart og windows genopdage lydkortet.

2. Tjek kontrolpanel, lyde og lydenheder
faneblad: lydstyrke
Tjek der ikke er flueben i "slået fra"
Tjek volumen står på ca. streg 4 fra venstre
vælg avanceret under højtaler indstillinger og sæt det der svarer til de højtalere som er sluttet til.
faneblad: lydenheder
Tjek at dit bundkort lydkort er valg som standard enhed til afspilning.
faneblad: stemme
Tjek at dit bundkort lydkort er valg som standard enhed til afspilning.

3. Opdater DirectX til nyeste

4. Kør: dxdiag og lav lydtests (lyd1, lyd2, musik) for at se om der er særlige forhold til giver problemer.
Avatar billede darrich Novice
13. juni 2008 - 14:01 #2
fik du det løst?
Avatar billede heglund Nybegynder
13. juni 2008 - 15:32 #3
Hejsa

Beklage dem lange svartid, jeg fik aldrig løst problemet.

Så det ente med at jeg købte et Soundblaster lydkort istedet for og satte i.

Men tak fordi du forsøgte at hjælpe.

-Lars
Avatar billede darrich Novice
13. juni 2008 - 23:53 #4
velbekom